Annemarie Jorritsma treedt toe tot raad van commissarissen van PwC

Amsterdam, 3 september 2015 - Met ingang van 1 september is Annemarie Jorritsma (1950) toegetreden tot de raad van commissarissen van PwC. Daarmee is de raad van commissarissen compleet. Deze bestaat uit zeven externe leden. De andere leden zijn Jan Maarten de Jong (voorzitter), Nout Wellink (vicevoorzitter), Naomi Ellemers, Frits Oldenburg, Cees van Rijn en Yvonne van Rooy.

Annemarie Jorritsma is sinds 9 juni 2015 Eerste Kamerlid voor de VVD en sinds 1 september voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Participatiemaatschappijen. Deze maand neemt zij afscheid als burgemeester van Almere, een functie die zij sinds 2003 bekleedde. Tevens was zij zeven jaar voorzitter van de VNG. Daarvoor was zij onder andere lid van de Tweede Kamer, minister van Verkeer en Waterstaat, minister van Economische Zaken en vice-premier.

PwC heeft op 1 mei 2015 haar organisatiestructuur aangepast door het instellen van een raad van commissarissen met externe leden op het niveau van de Nederlandse netwerkorganisatie. De raad kent een auditcommissie, een remuneratiecommissie, een selectie- en benoemingscommissie en de Commissie Publiek Belang.

Noot voor de redactie

1. Voor vragen kunt u terecht bij Koen Jonker, persvoorlichter PwC, tel: 088-792 4982, e-mail koen.jonker@nl.pwc.com.

2. Bij PwC in Nederland werken ongeveer 4.400 mensen met elkaar samen vanuit 12 vestigingen. PwC Nederland helpt organisaties en personen de waarde te creëren waarnaar zij op zoek zijn. Wij zijn lid van het PwC-netwerk van firma's in 157 landen met meer dan 195.000 mensen. Wij zien het als onze taak om kwaliteit te leveren op het gebied van assurance-, belasting- en adviesdiensten. Vertel ons wat voor u belangrijk is. Meer informatie over ons vindt u op www.pwc.nl.

PwC verwijst naar de Nederlandse firma en kan soms naar het PwC-netwerk verwijzen. Elke aangesloten firma is een afzonderlijke juridische entiteit. Kijk op www.pwc.com/structure voor meer informatie

PwC