Businessroman helpt ondernemers beter te verkopen

De ondernemersdroom - romantiek versus de harde realiteit - een businessroman

Steeds meer mensen starten als zelfstandig professional. Slechts 15% slaagt binnen een jaar en zelfs drie jaar later is maar 40% succesvol blijkt uit onderzoek van het IMK. 'Dat is jammer en nergens voor nodig', zegt Jochum Jarigsma, zelf succesvol ondernemer: 'iedere ondernemer is zeven stappen verwijderd van zijn eigen succes en ik leg in mijn boek, De Nieuwe Weg, uit welke stappen dat zijn.'

Met zijn businessroman wil hij kleine ondernemers zeer laagdrempelig de meest essentiële ondernemersvaardigheden bijbrengen. Waarom Jarigsma voor competentieverbetering in romanvorm heeft gekozen? "Omdat jij je als ondernemer kunt identificeren met de situatie van de hoofdpersoon en door deze herkenning kun je veel van hem en het ondernemersvak leren, zonder je te hoeven verdiepen in moeilijke sales theorieën -en boeken. In drie uur heb je het boek uit en weet je alles wat je moet weten over klantbenadering,' aldus Jarigsma.

Jochum startte zijn eigen bedrijf in 2003 en realiseerde binnen 18 maanden een omzet van 700.000 euro door het toepassen van de technieken die in zijn roman zijn beschreven.

Over auteur Jochum Jarigsma
Jochum Jarigsma is ondernemer en begeleidt met zijn bedrijf Verkoopresultaat.nl kleine ondernemers om hun omzet te vergroten en om meer uit hun onderneming te halen. Daarnaast is hij de motor achter de organisatie van de "Wereld BBQ" en is hij voorzitter van het "Platform Maatschappelijk Ondernemen" (PMO). Hij vindt het belangrijk om een sociale bijdrage te leveren aan de maatschappij. Daarom gaat 10% van de winst van deze roman naar goede doelen die met natuurbehoud te maken hebben. Jochum startte zijn eigen bedrijf in 2003 en realiseerde binnen 18 maanden een omzet van 700.000 euro door het toepassen van de technieken die in De Nieuwe Weg zijn beschreven.

www.denieuweweg.nl

Geplaatst in: