Iedere week komen er maar liefst 1.000 nieuwe diabetes patiënten bij

Blokker en Vitility werken samen aan de bewustwording van diabetes in Nederland.

Gilze, 2 september 2015

Het aantal Nederlanders met diabetes, ook wel bekend als suikerziekte, stijgt snel. Maar liefst 1 miljoen mensen in Nederland hebben momenteel diabetes type 2. Dat is dus 1 op de 16 Nederlanders. Daarvan weten bijna 200.000 mensen niet dat ze diabetes hebben en dat is levensgevaarlijk.

Dave Boeren - directeur van Vitility: "Dit kan gewoon niet meer. Ruim 200.000 mensen lopen het risico om blind te worden, een hartaanval te krijgen of hun been te verliezen omdat ze niet weten dat ze diabetes hebben. Niemand is er tot nu toe in geslaagd hier adequaat iets aan te doen. Daar gaan wij vanaf vandaag verandering in brengen".

Om Nederland bewust te maken van de gezondheidsrisico's van diabetes hebben de twee Nederlandse familiebedrijven Blokker en Vitility de handen ineengeslagen. Op 5 september is de kick-off van de campagne #1op16, om Nederlanders bewust te maken van het risico op het krijgen van diabetes.

De samenwerking met Vitility is enkele jaren geleden gestart en inmiddels voert Blokker een groot aantal Vitility producten. In alle Blokker-filialen zijn sinds kort ook hulpmiddelen te vinden om thuis uw bloedglucosewaarden te testen: de Vitility bloedglucose meter, teststrips en lancetten. Deze hulpmiddelen zijn over het algemeen duur en worden niet altijd meer door de verzekeraars vergoed. De keuze om hierdoor minder te testen wordt dan helaas te vaak gemaakt. Iets wat levensgevaarlijke gezondheidsrisico's met zich kan meebrengen.

Charlotte Hooijdonk - directeur inkoop van Blokker: "De kwalitatieve producten van Vitility zijn betaalbaar en betrouwbaar. Met 600 Blokker filialen in Nederland en een webshop is voor iedereen het Vitility assortiment beschikbaar. Blokker wil samen met Vitility een bijdrage leveren aan een gezonde maatschappij. De Bloedglucosemeter is één van deze producten."

Speciale promoteams zullen de komende weken de straat op gaan om zoveel mogelijk mensen te testen op hun risico op diabetes type 2 middels de #1op16-test die ook te doen is via www.1op16.nl. Tevens zullen diabetes verpleegkundigen aanwezig zijn in de Blokker filialen om uitleg te geven over diabetes en productdemonstraties geven hoe je zelf je bloedglucosewaarden kunt meten.

Meer informatie over de campagne en de agenda van de promoteams en diabetesverpleegkundigen is te bekijken op www.facebook.com/VitilityNL.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Vitility via 013 578 42 87 of info@vitility.com. De Bloedglucosemeter, teststrips en lancetten zijn te bestellen via http://www.blokker.nl/nl/blknl/vitility

Vitility International B.V.

Gilze