Grootste HEMA in Frankrijk geopend - Winkel in Tours tevens 40e winkel

Het winkeloppervlak bedraagt maar liefst 650m2 en is gelegen aan de Rue Nationale 45 in het centrum van Tours. Het gebouw is gevestigd in een voormalige bioscoop. Voor het eerst zal er ook ruimte zijn voor de assortimenten ondermode en damesmodeaccessoires in een Franse HEMA-winkel. Bovendien is er extra ruimte voor een uitgebreid assortiment reisaccessoires en de zogenaamde 'blijmakers'; het assortiment kleine cadeautjes van HEMA.

De winkel is op basis van de internationale HEMA formule* vormgegeven. Deze is gebaseerd op de verschillende leefdomeinen en de bijbehorende ruimten in een huis. Zo zijn er de afdelingen: studeren, wonen, badkamer, beauty, kind, baby, keuken en accessoires. Deze winkelindeling zorgt voor een overzichtelijk filiaal waar mensen, die nooit eerder in een HEMA vestiging zijn geweest, toch snel de weg weten te vinden.

Top 3 producten Frankrijk
 Oer-Hollands roggebrood
 Kleurrijke schrijfwaren
 Bijous

Saskia Touw, Formulemanager HEMA International: "Met de opening in Tours en onlangs in Angers maken wij het net van HEMA winkels compleet in de Franse Loirestreek. Tours is een dynamische stad met een grote economie die bekend staat als trendgevoelig en open voor nieuwe dingen. Wij zijn heel blij met deze nieuwe opening!"

*De internationale HEMA formule (HINT) is speciaal ontwikkeld voor de landen waar HEMA nog vrij nieuw is. De formule wordt nu toegepast in de winkels in Duitsland, Spanje, Engeland en Frankrijk.

Informatie over HEMA
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 11.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. HEMA maakt gewoon bijzonder.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

HEMA B.V.
Afdeling Corporate communicatie / Arnold Drijver