Dutch Risk Reduction team in Myanmar

Een Dutch Risk Reduction Team (DRR team) is tot 6 september in Myanmar om te overheid te adviseren over flood control en oplossingen voor Flash Floods. Omdat orkaan Komen de regio zwaar heeft getroffen afgelopen zomer, heeft het land grote behoefte aan waterexpertise voor wederopbouw en om nieuwe rampen te voorkomen.
Het DRR team Myanmar staat onder leiding van Rob Steijn van Arcadis. Andere teamleden zijn experts van HKV consultants, Royal Haskoning DHV, Deltares en Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier.

DRR teams bestaan uit waterexperts die snel kunnen worden ingezet als een buitenlandse overheid urgent waterexpertise nodig heeft. De inzet van de teams is geinitieerd en mogelijk gemaakt door de Nederlandse overheid, in samenwerking met de Nederlandse watersector. De Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) zorgt voor de uitvoering van het DRR programma, met steun van het Netherlands Water Partnership.

Voor meer informatie:
Christina Boomsma, woordvoerder Netherlands Water Partnership:

NWP - Stichting Netherlands Water Partnership