Julius Jaspers geeft aftrap Nationale Mosselweek

Chef-kok Julius Jaspers heeft de mosselweek groots van start laten gaan door Zeeuwse mosselen te bereiden in zijn restaurant Happyhappyjoyjoy in Amsterdam. Het accent van de vijfde editie van deze Nationale Mosselweek ligt op horeca: tijdens deze promotieweek zijn er zo'n 300 restaurants in heel Nederland die meedoen met de mosselweek. Zij serveren een mosselmenu of -gerecht met Zeeuwse mosselen.

Mosselen met XO sauce
Julius Jaspers heeft Zeeuwse mosselen geserveerd in XO sauce, een spannende mix van gestoomde mosselen met coquille, garnalen, chili, gember en knoflook, een ware smaakexplosie. Bij Happyhappyjoyjoy staat proeven en beleven centraal. Julius Jaspers: "Mosselen zijn een makkelijk ingrediënt én ze lenen zich voor enorm veel variatie. Ze staan vanaf dag één bij ons op de kaart."

Mosselweek.nl
Deze editie van de Nationale Mosselweek is extra speciaal. Het is de eerste keer dat er tijdens de Nationale Mosselweek zo massaal is samengewerkt met horecagelegenheden in heel Nederland. De Nationale Mosselweek is zaterdag 29 augustus van start gegaan en duurt tot en met 6 september 2015. Tijdens deze week kan er bij zo'n 300 restaurants in heel Nederland Zeeuwse mosselen gegeten worden. Deelnemende restaurants hebben de vrijheid gekregen om op geheel eigen wijze een gerecht of menu samen te stellen. Naast de klassieke mosselpan worden er verrassende gerechten gemaakt. Op mosselweek.nl kunnen gasten een restaurant uitzoeken en een tafel reserveren. Iedereen die reserveert via mosselweek.nl maakt kans op een weekendje Zeeland.

Het Nederlands Mosselbureau
Het Nederlands Mosselbureau organiseert de vijfde editie van de Nationale Mosselweek om Zeeuwse mosselen onder een breder publiek bekend en geliefd te maken, want mosselen kunnen namelijk altijd. Uit onderzoek blijkt dat zowel horeca als consument niet goed bekend zijn met Zeeuwse mosselen. De Zeeuwse mossel is een puur natuurproduct en daarom een verantwoorde keuze. Ze zijn eenvoudig en snel te bereiden en de variatiemogelijkheden zijn eindeloos. En mosselen eten is vooral een beleving, samen lekker genieten van deze zilte zaligheid.

Geplaatst in:

Neem contact op met Christine Fijnaut van Het Nederlands Mosselbureau op telefoonnummer 0031-61993 5009.

Mosselbureau B.V.

Yerseke