MOAM voor HEMA 2015

Een nieuw MOAM-collectief bestaande uit drie jonge, getalenteerde designers heeft voor HEMA een 14-delige feestdagencollectie ontworpen. Het is een kwalitatieve en verfijnde collectie voor de Nederlandse vrouw en bestaat uit ideale items voor de decembermaand. De collectie is verkrijgbaar vanaf dinsdag 8 december 2015 door heel Nederland én online op hema.nl.

Na het succes van vorig jaar, is de collectie uitgebreid met verschillende eigentijdse en betaalbare designs, speciaal ontwikkeld voor de feestdagen. Zo zijn er verschillende, stijlvolle jurken, een driedelig pak en een comfortabele, gebreide trui. Ook zijn er accessoires ontwikkeld zoals een panty en een ketting. Daarnaast is er een opvolger voor het welbekende rookworsten t-shirt; de perfecte MOAM voor HEMA rookworsten kersttrui. Alle items zijn vervaardigd in hoogwaardige kwaliteit en met extra oog voor detail en afwerking.

Het designcollectief MOAM voor HEMA is samengesteld door initiator Martijn Nekoui en bestaat uit design-alumni Aniek Zinken (ArtEZ), Christa van der Meer (KABK) en Joanne de Hoop (AMFI). De afgelopen weken zijn zij wekelijks begeleid door coaches Frans Ankoné (Avenue en Vogue), Peter Leferink (hoofd design AMFI) en Mariette Hoitink (HTNK en Jeans School).

MOAM is in 2013 opgericht door Martijn Nekoui, vanuit de gedachte dat Nederland veel kennis in huis heeft die overgedragen dient te worden aan een nieuwe generatie. Het is een platform dat jong talent koppelt aan de grote namen uit de Nederlandse industrie. MOAM werkt multidisciplinair binnen de verschillende culturele sectoren als mode, fotografie en moderne kunst en combineert op deze manier creativiteit met de kennis uit de industrie. MOAM ontwikkelde eerder evenementen voor de Bijenkorf, musea als FOAM en EYE en werkte samen met onder andere Viktor&Rolf, Frans Molenaar, Vogue en Doutzen Kroes. (www.martijnnekoui.com)

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met
HEMA B.V. Afdeling Marketing PR, Marry Jansen-Kin
perskamer@hema.nl

Over HEMA
Sinds 1926 maakt HEMA het dagelijkse leven van haar klanten makkelijker en leuker. Met producten die opvallen door een goede kwaliteit, een goed ontwerp en een scherpe prijs. HEMA heeft bijna 700 winkels in 7 landen, 11.000 medewerkers en circa 32.000 producten en diensten. HEMA maakt gewoon bijzonder.

HEMA