Deterink Advocaten en Notarissen gaat verder als Taylor Wessing

Per vandaag, 1 september 2015, fuseert Deterink Advocaten en Notarissen, gevestigd in Eindhoven en Amsterdam, met Taylor Wessing.

Taylor Wessing is een internationaal advocaten- en notariskantoor. Het kantoor adviseert haar internationale cliënten tot nu toe met 1.200 juristen, vanuit 26 kantoren verspreid over 14 landen. Door het Nederlandse kantoor Deterink met twee vestigingen toe te voegen vergroot Taylor Wessing haar internationale bereik en expertise, en werkt ze aan haar ambitie om verder te groeien in Europa, Azië en het Midden-Oosten.

Deterink, een middelgroot, innovatief advocaten- en notariskantoor, is opgericht in 2010, maar heeft een rijke geschiedenis vanaf omstreeks 1870. Er zijn nu 50 advocaten en notarissen aan Deterink verbonden, waaronder 7 partners. Deterink adviseert nationale en internationale organisaties, voornamelijk op het gebied van Ondernemingsrecht/M&A, Vastgoed & Overheid, IP/IT, Arbeidsrecht, Civiele Procespraktijk en Insolventierecht.

Deterink merkt dat haar cliënten steeds vaker geconfronteerd worden met internationale problematiek. Denk hierbij aan de toetreding van internationale partijen tot de Nederlandse markt, en vice versa, de toenemende internationale handel en overnames, en de zaken die hieruit voortvloeien. Het kantoor wil deel uitmaken van deze trend en voorkomen dat de huidige en toekomstige cliënten slechts tot de grens bediend kunnen worden.

Marc van Gelder, Managing Partner van Deterink licht toe:
"Deterink heeft sinds 2011 een uitstekende band opgebouwd met Taylor Wessing en al op vele vlakken succesvol samengewerkt. Vol enthousiasme zetten wij de volgende stap vooruit naar internationale samenwerking, door als één organisatie verder te gaan, en openen wij vandaag onze deuren als de Nederlandse vestiging van het internationale advocaten- en notariskantoor Taylor Wessing. Door de fusie met Taylor Wessing nemen we een enorme stap vooruit. Op deze manier kunnen we onze internationale expertise verrijken en het niveau van zowel de advisering aan onze waardevolle cliënten, als onszelf naar een nieuwe hoogte brengen. Een ware win-win situatie voor alle betrokkenen."

Tim Eyles, Managing Partner van Taylor Wessing UK, kondigt aan:
"Deterink is a perfect partner for Taylor Wessing, typical of our merger partners in that it is a local business with superb knowledge of and connections within the Dutch business community, but also has an international mentality and a significant international client base. This merger is building on our ability to offer our clients the combination of international expertise tailored to local legal environments, cultures and market conditions, an amalgam that we pride ourselves on across all our offices. These offices will not just be 'hubs' for international clients, but also leaders for national work."

Voor vragen en meer informatie kunt u terecht bij Daisy van Riemsdijk:

Daisy van Riemsdijk

Taylor Wessing
Kennedyplein 201
5611 ZT, Eindhoven
The Netherlands

Telefoon: +31880243175
Email: d.vanriemsdijk@taylorwessing.com

About Taylor Wessing

Taylor Wessing is a full-service international law firm, with 1,200 lawyers working with clients in the world's most dynamic industries. Our focus on the industries of tomorrow has enabled us to develop market-leading expertise in: Technology, Media and Communications; Life Sciences; Private Wealth; and Energy. We support clients wherever they want to do business. Our 28 offices* across Europe, the US, the Middle East and Asia are not token presences - they blend the best of local business, industry and cultural knowledge with international experience to provide astutely commercial solutions for our clients.

www.taylorwessing.com

*Including our associated offices in Indonesia and South Korea