Premium domeinnamen komen onder de hamer

Keulen, 28 augustus 2015 - Sedo, 's werelds grootste marktplaats voor domeinnamen, brengt meer dan honderd verschillende domeinen voor de Benelux onder de hamer. De veiling moet minimaal 400.000 euro opbrengen.
Van woensdag 16 tot en met woensdag 23 september kunnen geïnteresseerde partijen een bod uitbrengen.

In Nederland zijn inmiddels meer dan 5,5 miljoen Nederlandse domeinnamen geregistreerd, maar slechts een klein gedeelte mag zich premium noemen. Een goede domeinnaam genereert meer verkeer naar een website reduceert reclame uitgave, verhoogt de naamsbekendheid en vergroot de online zichtbaarheid.
Voor organisaties, en/of diensten dus een belangrijke mogelijkheid om de concurrentiepositie te verbeteren. Deze 'lokale' veiling is door Sedo in het leven geroepen om de Nederlandstalige premium domeinnamen op een eigen podium te kunnen zetten.

Zeven dagen
Alle premium domeinnamen in de veilinglijst worden los geveild. Potentiële kopers hebben de mogelijkheid om zeven dagen lang biedingen uit te brengen op de domeinnamen, waarbij de hoogste bieder de veiling wint, mits de minimum verkoopprijs is bereikt", aldus Country Manager Albert Schimmel van Sedo.com

Onderstaand een selectie van domeinnamen die geveild worden:
- Babyshop.nl
- Computer.be
- teleshopping.nl
- tablets.nl
- display.nl

De resultaten van vorige premium domeinnaam veilingen via Sedo bewijst de waarde van een goede domeinnaam.

In vorige veilingen zijn bijvoorbeeld de volgende bekende namen geveild:

- relatiegeschenk.nl Euro 72.000
- huren.nl Euro 66.500,
- veiling.nl Euro 46.000,
- hoekbank.nl Euro21.000
- relatiegeschenk.be Euro18.100

Geplaatst in:

of via Albert Schimmel (Country Manager Benelux)
albert.schimmel@sedo.com
Country Manager Benelux