1e Nationale Fitness4Daagse daagt sporters en niet-sporters uit

Naast de zwem- en wandel4daagse heeft Nederland nu ook een Fitness4Daagse.
De Fitness4Daagse is enerzijds opgezet om mensen te motiveren extra in beweging te komen en anderzijds de drempel te verlagen voor niet-sporters. Iedereen is uitgenodigd om van 20 t/m 26 september 4 keer een bezoek te brengen aan een deelnemende fitnessclub of personal trainer. Het maakt niet uit voor welke activiteit wordt gekozen: Spinning, Yoga, Fitness, Bootcamp of iets anders. Het doel is om naast FUNctioneel ook vooral FUN te beleven.

,,We gaan geen oefeningen opleggen, zoals minimaal 5 km roeien of meedoen aan een spinning-les'', zegt voorzitter van Stichting LetsDo, Anika Kuiper. ,,Ieder mens is anders, dus gaat het vooral over het 'komen naar de club' en 'jezelf uitdagen'. Dit maakt dat de Fitness4Daagse voor iedereen toegankelijk is, onafhankelijk van het niveau."
Er doen meer dan 70 clubs mee verspreid over heel Nederland. Aanmelden kan op www.fitness4daagse.nl. De deelnemers ontvangen op vertoon van een volle stempelkaart, behaald na minimaal 3 keer sporten, o.a. een persoonlijke Fitness4Daagse Certificaat. Maar het doel is natuurlijk minimaal 4 keer sporten*.
Om te zien welke clubs/trainers er meedoen per regio: www.fitness4daagse.nl
(deelnemende clubs / trainers)

Stichting LetsDo
Het evenement wordt georganiseerd door Stichting LetsDo. Zij zijn in de fitnessbranche al jaren actief met het bieden van inspiratie voor sportinstructeurs. Ze doen dat onder meer door het uitwisselen van gratis workouts en vacatures via www.fitnetwerk.nl

* Een Nederlander bezoekt gemiddeld 1,1 keer per week een sportschool of fitnessaccommodatie (TNO-rapport). Dat betekent dat er voor de reguliere fitness-beoefenaar nog voldoende uitdaging is om vaker te sporten.

Fitness4daagse

Broek op Langedijk