Twello vandaag stuk rijker dankzij initiatief familie Rijks

Vandaag openen twee modewinkels èn een 'onmeunig' mooie zuivel-/delicatessenwinkel in Twello.

3 nieuwe winkels in het voormalige pand van Huiskes Mode.

Afgelopen maart is de herontwikkeling van start gegaan met de sloop van de totale winkelruimte op de hoek Van Ghentstraat - Dorpsstraat.
De nieuwe winkelplint met een totale oppervlakte van 675 m2 met daaraan toegevoegd een appartement van 300 m2 op de verdieping, is door Bessels architekten & ingenieurs ontworpen.

Bij de invulling is vooral gezocht naar de schaal en de maat van de Dorpsstraat die in het verlengde ligt van de nieuwbouw. Het vinden van hedendaagse architectuur in combinatie met deze schaal en maat van historisch Twello is een lastige opdracht. Winkels wisselen snel van grootte, maar het gebouw moet wel minimaal 40 jaar mee.

Hoe combineer je deze 2 gegevens.

Gekozen is voor een ruimte die op eenvoudige wijze is in te delen met een extra vrije hoogte waardoor ook op termijn voldaan kan worden aan gewijzigde invullingen.
Aan de buitenzijde ervaar je zelfstandige winkels met hun eigen entree. Binnen is de mogelijkheid om op iedere willekeurige plek tussenwanden te plaatsen, zodat naadloos aangesloten kan worden op de grilligheid van de tijd.

Naast een functionele dus ook een duurzame oplossing.

De nieuwe winkels (Huiskes Mode, Dekker Mannenmode en Zuivelhoeve (zuivel en delicatessen) verhogen de verblijfswaarde van het centrum in Twello.

Dè voorwaarde om voor de lange termijn een goed functionerend winkelcentrum te hebben.

Voor meer informatie:
Bessels architekten & ingenieurs BV
Mevrouw ir. Mandy Doeve, architect
Telefoon kantoor: 0571-275697
Mobiel: 06-46668669

Bessels architekten & ingenieurs B.V.

Twello