Maatpakken goedkoper dankzij beursmalaise

AEX-index bepaalt prijzen bij Nederlandse vestigingen The Society Shop

Amsterdam, 26 augustus 2015 - Het instorten van de aandelenbeurzen in China en de rest van de wereld pakt positief uit voor Nederlandse pakkendragers. The Society Shop koppelt de prijs van een maatpak de komende vier weken namelijk aan de koers van de AEX-index. Als die daalt, zoals in de afgelopen dagen, kan de prijs fors dalen en kunnen beleggers hun koersverliezen enigszins compenseren.

,,De AEX slotkoers van gisteren is de prijs van een maatpak vandaag," legt commercieel directeur Martin Groen van The Society Shop uit. ,,Onze vestigingen hebben veel zakelijke klanten die in het profiel van de belegger passen. Toen het dinsdag zo hectisch was op alle aandelenbeurzen hebben we besloten tot deze ludieke actie."

Alle twintig vestigingen in Nederland doen mee aan de actie. Gisteren sloot de AEX op 437 punten, dus kost een maatpak bij The Society Shop 437 euro, maar woensdag waren de koersen al weer verder aan het dalen.

The Society Shop is een van de toonaangevende modehuizen in Nederland op het gebied van maatpakken. Oprichter Gerard Dijkstra begon in 1934 een winkel aan de Amsterdamse Van Baerlestraat en importeerde als eerste strijkvrije shirts uit de Verenigde Staten. Ook in de jaren daarna bleef de retailketen vernieuwen en deden internationale merken als Armani, Hugo Boss, Fred Perry, Brioni en Corneliani via The Society Shop hun intrede op de Nederlandse markt. Met SOC13TY verkoopt het modehuis inmiddels ook een eigen merk maatpakken.

Geplaatst in:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met commercieel directeur Martin Groen van The Society Shop
Mob: 06-50422945
E-mail: mgroen@thesocietyshop.com.