Buitenlanddag voor scholieren en studenten 26 september in Amsterdam

Amsterdam, 24 augustus 2015 - Scholieren en studenten uit de provincie Noord-Nederland kunnen op zaterdag 26 september weer terecht op de regionale voorlichtingsdag "Studie, Stage, Werk & Reizen Buitenland". De voorlichtingsdag vindt plaats van 12:00 uur tot 17:00 uur in Stayokay Zeeburg te Amsterdam.

De voorlichtingsdag bestaat uit een uitgebreide informatiemarkt, waar scholieren en studenten met vragen terecht kunnen bij meer dan 20 organisaties en instellingen. O.a. zijn hier aanwezig DUO (studiefinanciering buitenland) en GGD (gezondheid buitenland).

Naast deze informatiemarkt worden gedurende de dag informatieve presentaties gehouden en is het mogelijk deel te nemen aan workshops. Ook is het mogelijk te praten met oud-scholieren en oud-studenten, die al eerder buitenlandervaring op hebben gedaan.

Toegang voor deze dag is gratis. Voor meer informatie en om je aan te melden, ga je naar www.buitenlanddag.nl/amsterdam

De onderwerpen die tijdens deze voorlichtingsdag aan de orde komen zijn:

- Studeren in het buitenland

- Stage lopen in het buitenland

- Wereldreis en backpacken

- Vrijwilligerswerk in het buitenland

- Taalreizen

- Vakantiewerk in het buitenland

- Vast werk in het buitenland

- Au-pair in het buitenland

- Subsidiemogelijkheden vanuit de overheid en studiebeurzen

Steeds meer scholieren en studenten vinden het belangrijk om ervaring op te doen in het buitenland. Voor op het cv, maar ook als een stuk levenservaring, wat altijd bij je blijft en je leven 'rijker' maakt.

Ook de Nederlandse overheid vindt het belangrijk dat Nederlandse jongeren ervaring opdoen in het buitenland. Zo zijn er vele subsidiemogelijkheden om als jongere in het buitenland te studeren, stage te lopen of vrijwilligerswerk te doen, waarbij de Nederlandse overheid een deel van o.a. de reiskosten vergoedt.

De voorlichtingsdag "Studie, Stage, Werk & Reizen Buitenland" is tot stand gekomen naar aanleiding van de behoefte van scholieren en studenten aan één centrale regionale voorlichtingsdag over de mogelijkheden om naar het buitenland te gaan. De dag is een initiatief van Erasmus Student Network, PLUS Taalreizen, Stichting Wereldwijzer en Travel Active. De uitvoerende organisatie van de dag is op non-profit basis in handen van Stichting Wereldwijzer.

Geplaatst in:

Voor de redactie, niet voor publicatie:

Contactpersoon: Jeroen Remijnse
E-mail: jeroen@wereldwijzer.nl

Website: www.buitenlanddag.nl
Voorlichtingsdag Studie, Stage, Werk & Reizen Buitenland / Editie Amsterdam 2015: buitenlanddag.nl/amsterdam

Voor publicatie zijn rechtenvrije foto's beschikbaar. Neem hiervoor contact op met bovenstaande persoon.

Stichting Wereldwijzer