Jongeren en Cinemates maken in 48 uur nieuwe commercial Vodafone YOU

YouTubers en prepaid-gebruikers regie in handen tijdens productiemarathon

Donderdag 20 augustus, Amsterdam - Deze maand lanceerde Vodafone een nieuwe prepaid-dienst, Vodafone YOU, met de campagne 'Power to the Prepaid People'. In lijn hiermee gaf het merk letterlijk de regie uit handen en bood Nederlandse jongeren de kans om zelf de nieuwe online commercial te creëren. In een 48-uur durende productiemarathon gingen zes uitverkoren prepaid-gebruikers aan de slag, samen met het bekende YouTube-duo de Cinemates, meesters in de online videoproductie. De jongeren werden gevraagd om de commercial binnen 48 uur te bedenken, te registreren en te monteren en werden hierbij volledig vrij gelaten. Dit resulteerde in een humorvolle 30-seconden video, waarin de jongeren vanaf diverse settings laten zien dat zij betrokken willen zijn bij de wereld om hen heen.

ONLINE COMMERCIAL: https://youtu.be/uqoOuPlR3Ko

Bye bye, saaie reclamespots
Creatievelingen vanaf 16 jaar werden gevraagd om te laten zien hoe reclame er volgens hen uit moet zien. Tijdens de productiemarathon in het weekend van 15 augustus bivakkeerde de crew 48-uur lang in de Cinemates Studio's in Amsterdam Noord. "We vonden het gelijk een super tof initiatief. Met onze eigen producties geven we een kijkje in ons leven, dus deze verantwoordelijkheid was nieuw. De vibe binnen het team was positief en we hadden de verhaallijn snel voor ogen. Het was een uitdaging om het binnen de tijd af te hebben, maar het is gelukt. We hebben zo veel lol gehad," zegt de negentienjarige Kelvin Boerma, één van de twee Cinemates.

Voor jou, door jou
Met YOU richt Vodafone zich op jongeren. "De mediaconsumptie van deze doelgroep verandert bijna dagelijks. Waar eerder veel waarde gehecht werd aan TV, bewijzen platforms als YouTube en social media hoe belangrijk engagement is geworden. Het content-aanbod moet daar naadloos op aansluiten en wie weet beter hoe dat werkt, dan de doelgroep zelf? Met YOU voegen we daad bij woord aan 'power to you' en gingen we de uitdaging aan om de doelgroep zelf in de driver's seat te zetten. We zijn trots op het resultaat, op de jongeren die hieraan meewerkten en de Cinemates, Kelvin en Peter. We hadden het zelf niet beter kunnen doen," zegt Eva Ruiz, hoofd brand & marketing communicatie bij Vodafone.

Credits campagne
Aan deze campagne werkten mee:
- Regie online commercial: Kelvin Boerma en Peter de Harder (Cinemates)
- Deelnemers: Amber Smeele (18 jaar), Brent Egberts (19 jaar), Gabriela Kapel (20 jaar), Jonaihra Sprock (19 jaar), Lennart Schoenmaken (19 jaar), Max Carless (21 jaar)
- Projectleiding namens Het PR Bureau: Viola Welling, What Else Matters
- Creatieve sparring productiemarathon: Maarten Boer, Buutvrij for Life
- Coach productiemarathon: Maarten Stenvers
- Creatief concept & PR: Het PR Bureau
- Media ondersteuning: MEC
- ATL ontwikkeling: TBWA

Over Vodafone Libertel B.V.
Vodafone Nederland is het tweede mobiele telecommunicatiebedrijf in Nederland op basis van omzet en winstgevendheid en heeft bijna 5,2 miljoen klanten per 31 maart 2015. De hoofdkantoren zijn gevestigd in Amsterdam en Maastricht en er zijn kantoren in Eindhoven, Capelle aan den IJssel, Bodegraven en Amstelveen. Vodafone Nederland maakt deel uit van Vodafone Group, in omzet een van 's werelds grootste mobiele telecommunicatiebedrijven, met 446 miljoen mobiele klanten en 12 miljoen vaste-breedbandklanten per 31 maart 2015. Vodafone heeft mobiele netwerken in 26 landen, werkt samen met nog eens 55 mobiele netwerken wereldwijd en is actief als aanbieder van vast breedband in 17 landen. Voor meer informatie, ga naar www.vodafone.nl en www.vodafone.com.

Geplaatst in:

Vodafone Nederland