Kleding.nl investeert fors in TV en Radio

Kleding zoekmachine Kleding.nl zet fors in op TV en radio. Er is ruim een miljoen euro gereserveerd voor een cross mediale campagne, waarmee ze haar naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten.

Kleding.nl is sinds medio 2014 te horen op diverse radiozenders, waaronder Radio 538. Eind 2014 en begin 2015 zijn de eerste tv-commercials op diverse zenders uitgezonden. Vandaag start een grootschalige nieuwe campagne.

"We zijn van oorsprong vooral actief in online marketing, maar na succesvolle campagnes op o.a. radio en YouTube, gaan we nu ook inzetten op tv", aldus directeur Peter Langenkamp. "Tot medio 2016 zullen we op RTL en andere zenders aanwezig zijn, waar we een nieuw en groter publiek willen bereiken."

Kleding.nl is uitgegroeid tot één van de belangrijkste spelers in online fashion. Tienduizenden consumenten doorzoeken dagelijks het aanbod van ruim 200 aangesloten Nederlandse online kledingwinkels. Onder de merknaam 'Fashiola' is het concept uitgerold naar Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje. Dagelijks worden er meer dan 1000 transacties gerealiseerd, wat neer komt op een omzet van 2,2 miljoen euro per maand.

Over Kleding B.V.
Kleding.nl werd begin 2012 door Kleding B.V. gelanceerd met als doel om binnen twee jaar het startpunt voor het kopen van online kleding in Nederland te zijn. Investeerders in Kleding.nl zijn bekende internetondernemers, die al eerder succesvol waren met Vinden.nl, Gaspedaal.nl, Autowereld.nl, Marktplaza.nl, Foody.nl en Huizenzoeker.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Peter Langenkamp
Tel: 06 21823198 of mail: pers@kleding.nl