80% van crowdfinanciering komt uit eigen omgeving

Amsterdam, 13 augustus 2015 - Uit onderzoek blijkt dat 80% van de succesvolle 'crowdfunding projecten' gefinancierd zijn door geld uit de eigen regio. De website van Geldoverenweer.nl biedt vooral de geldnemers een platform aan waar zij door gebruik van 'social media' hun plannen kunnen presenteren aan hun 'directe omgeving' in hun eigen regio.

Geldoverenweer.nl behoort tot de vele (markt)plaatsen op het internet waar, in dit geval geldnemers en geldgevers, elkaar kunnen vinden. Echter bij Geldoverenweer.nl heeft de mogelijkheid zijn financieringsvoorwaarden zelf vast te stellen op basis van zijn mogelijkheden. Hij hoeft dus niet langs een financieel adviseur of een bank. De investeerder (geldgever) maakt zijn eigen commerciële afweging met betrekking tot het risico en het verwachte rendement. De geldnemer en geldgever lenen rechtstreeks aan elkaar en sluiten een leningsovereenkomst. Geldoverenweer.nl zorgt voor de publicatie van de plannen en een goede registratie van de overeenkomsten.

Het platform is er voor (startende) ondernemingen met een goed plan en voor investeerders (de geldgevers) die het leuk vinden om te zien wat er met hun rechtstreekse investering gebeurt en waarschijnlijk uit de eigen regio komen Dit kan leiden tot mooie deals.

Geldoverenweer.nl maakt lenen voor ondernemingen weer mogelijk en voor investeerders interessant.

Geplaatst in:

Geldoverenweer.nl BV