Internationale introductie van Nonin Medical® Apple® iOS®-compatibele NoninConnect(TM) draadloze fingerpulse oximeter

- Nonin SpO(2) nauwkeurigheid in combinatie met Bluetooth® Smart-connectiviteit helpt patiënten en artsen bij het beheren van COPD

MINNEAPOLIS, 13 augustus, 2015 /PRNewswire/ -- Nonin Medical, Inc., de uitvinder van de fingerpulse oximetrie en marktleider op het gebied van niet-invasieve medische monitoring, kondigde vandaag de introductie aan van de NoninConnect(TM) Model 3230 Bluetooth® Smart draadloze fingerpulse oximeter en de Apple® iOS® mobiele app bestemd voor artsen en patiënten buiten de VS.

Foto - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140106/CG41502 [http://photos.prnewswire.com/prnh/20140106/CG41502]

In de NoninConnect(TM) draadloze fingerpulse oximeter komen de beproefde PureSAT® technologie van Nonin voor de signaalverwerking van pulse oximeters en de state-of-the-art Bluetooth® Smart draadloze technologie (laag energieverbruik) samen in een gebruiksvriendelijke fingerpulse oximeter die de polsfrequentie en de arteriële zuurstofsaturatie aan de vinger meet. Het apparaat helpt huisartsen en patiënten om proactief problemen te herkennen, zodat er tijdig kan worden gehandeld en een (hernieuwde) ziekenhuisopname kan worden vermeden.

"Om de juiste beslissing te kunnen nemen voor patiënten met een luchtwegenaandoening, zoals COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease), is het belangrijk om over nauwkeurige gegevens voor wat betreft de zuurstofsaturatie te beschikken, "aldus Rick Eagle, Vice president of sales bij Nonin Medical.

"In tegenstelling tot andere betaalbare oximeters, maakt de beproefde PureSAT® technologie van Nonin voor de signaalverwerking van pulse oximeters gebruik van een pulse-by-pulse filtersysteem, dat de nauwkeurigheid waarborgt van metingen bij COPD-patiënten met een lage polsslag, een slechte bloedsomloop, een moeizame ademhaling en patiënten met een frequente desaturatie," aldus Eagle.

Met de NoninConnect(TM) kunnen huisartsen de SpO(2)-gegevens van hun patiënten realtime en op afstand (tot max. 10 meter) uitlezen. Door de NoninConnect(TM) iOS® mobiele app op hun compatibele Apple®-toestel te downloaden, kunnen patiënten hun SpO(2)-metingen eenvoudig en in realtime bekijken en delen. Compatibele toestellen zijn: de iPhone® 4S en nieuwer, de iPad® 3 en nieuwer, alle iPad® Air en iPad® Mini's en ook de iPod® Touch 5(e) versie en nieuwer (met daarop Apple® iOS® 8.1 of nieuwer).

De NoninConnect(TM) Model 3230 biedt de volgende voordelen:

-- Een eenvoudig af te lezen groot en overzichtelijk display
-- Grote batterijcapaciteit - met twee AAA-batterijen kunnen tot 2.200
controles worden uitgevoerd
-- Vereenvoudigde draadloze pairing met Bluetooth® Smart Ready Apple®
iOS® toestellen
-- Nonin CorrectCheck(TM) Finger Placement Technology, een technologie die
via een digitaal display aangeeft dat de vinger van de gebruiker niet op
de juiste wijze in het toestel werd geplaatst
-- Nonin SmartPoint(TM) Capture and Send Technology, een technologie die
automatisch het moment bepaalt waarop een meting van hoge kwaliteit
gereed is om draadloos te worden verzonden

Kijk voor meer informatie over de NoninConnect(TM) Model 3230 Bluetooth® Smart draadloze pulse oximeter op: http://www.nonin.com/NoninConnect [http://www.nonin.com/NoninConnect].

De NoninConnect(TM) pulse oximetry softwareapplicatie [https://itunes.apple.com/us/app/noninconnect/id684979072?mt=8] kan gratis via de App Store in de Apple iTunes Store worden gedownload.

Over Nonin Medical, Inc.

Nonin Medical, Inc. is de uitvinder van de fingerpulse oximeter. Het bedrijf ontwerpt en produceert niet-invasieve medische monitoringoplossingen die een antwoord bieden op de huidige en toekomstige technologische behoeften van klanten.

Het hoofdkantoor bevindt zich in Plymouth, Minnesota in de VS. Vanuit het extra klantenservicecenter in Amsterdam wordt de wereldwijde verkoop verzorgd van de Nonin Medical pulse- en regionale oximeters, capnografen, sensoren en software aan professionals in de gezondheidszorg en consumenten in ruim 125 landen. Kijk voor meer informatie of voor het vinden van een vertegenwoordiger van Nonin Medical bij u in de buurt op: nonin.com [http://www.nonin.com/].

Nonin Medical, Inc.

CONTACT: Melanie Stanek, Director, Corporate Relations, Nonin Medical,Inc., +1-763-577-5514, melanie.stanek@nonin.com

Web site: http://www.nonin.com/

PR Newswire