Bavaria kiest voor verbetering van de brouwerijlogistiek met ORTEC

Bierbrouwerij Bavaria kiest voor samenwerking met ORTEC om de planning van de distributie- en serviceprocessen met één systeem te ondersteunen en te optimaliseren. Dit is een volgende stap voor Bavaria in haar speerpunten naar voortdurende verbetering van het productieproces en de kwaliteit van de logistieke keten.

Planningstool voor betere service door Bavaria
Marco van den Herik, Hoofd Logistiek Horeca bij Bavaria, heeft de ambitie om de routes en planning voor distributie, onderhouds- en servicewerkzaamheden te optimaliseren. Vanuit een tender naar een geschikte partner is Bavaria bij ORTEC uitgekomen. De presentatie van ORTEC sprak Bavaria het meest aan vanwege ORTEC's ervaring met horecadistributie en -service. "Dat wat wij graag willen, doet ORTEC al succesvol voor branchegenoten" aldus Van den Herik.

Meerdere processen en planningen in één systeem
Voordeel van ORTEC Service Planning is dat Bavaria met één systeem verschillende planprocessen kan optimaliseren. Van den Herik: "Naast de distributie kunnen wij ook de activiteiten voor service, onderhoud en de middelen voor events plannen en tussentijds optimaliseren met het systeem". De software is mobiel ondersteund zodat Bavaria met real time informatie, zoals de uitloop van werkzaamheden geregistreerd via de PDA of verkeersopstoppingen gedetecteerd via GPS, de planning en routes kan aanpassen. "Wij zijn nu druk met de invoering en toepassing van het nieuwe planningssysteem en verwachten er veel van. Wij hopen dat de tevredenheid van onze klanten groeit door betere belevering en die van de chauffeurs dankzij minder reistijd" vertelt Van den Herik tot slot enthousiast.

Wilt u meer weten over ORTEC Service Planning?

Over Bavaria
Bavaria is voor 100% een familiebedrijf met de 7e generatie van de familie Swinkels aan het roer. De jaarlijkse productie bedraagt meer dan 6 miljoen hectoliter bier waarvan 65% is bestemd voor export naar ruim 120 landen. Bavaria beschikt over natuurlijk mineraalwater uit eigen bron en heeft wereldwijd 1.000 medewerkers in dienst.

Over ORTEC
ORTEC behoort tot de wereldleiders in geavanceerde software voor optimalisatie en analytics. ORTEC helpt (plan)processen te verbeteren, voorspelbaar en effectief te maken door complexe uitdagingen te vertalen in eenvoudige oplossingen. ORTEC biedt zowel standalone, alsook maatwerk en SAP(r)-gecertificeerde oplossingen, ondersteund door strategische partners. ORTEC heeft meer dan 1800 klanten wereldwijd, 750 werknemers en verschillende kantoren in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Zuidoost Azië.

ORTEC

Zoetermeer