Rolta wint Smart City- en 3D Mapping-projecten ter waarde van ongeveer US $ 15 M in het Midden-Oosten

MUMBAI, August 7, 2015 /PRNewswire/ --

Rolta heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf Smart City-projecten en projecten voor 3D Mapping- met stadsmodellering in de wacht heeft gesleept in het Midden-Oosten, met een gezamenlijke waarde van rond de $ 15 miljoen USD.
     (Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20121023/570667)

Dit is een erkenning van Rolta's unieke vermogen om haar domeinkennis te combineren met geproduceerde Smart City-oplossingen die de wijze waarop instanties en overheden hun missie vervullen fundamenteel veranderen. Het is een natuurlijke evolutie en uitbreiding van de baanbrekende 3D Mapping van Rolta die de basis legt voor geavanceerde Smart City-toepassingen. De innovatieve Smart City-oplossingen van Rolta consolideren talrijke centrische systemen van instanties, terwijl 3D mapping visueel rijke middelen van samenwerking en communicatie van ruimtelijke gegevens biedt.
Deze overwinningen volgen op de voet van tal van andere succesverhalen in de regio en wereldwijd, waarbij erkenning en onderscheidingen van prestigieuze klanten en toonaangevende industriële organisaties verkregen werden. Rolta's groeiende portfolio van IP-geleide Smart City-oplossingen vervullen diverse behoeften, waaronder op het gebied van activabeheer, economische ontwikkeling, veiligheid en beveiliging, nationale spatiale gegevensinfrastructuur, bestuur, ruimtelijke ordening, milieu, transport en nog veel meer. Met een sterke basis in het Midden-Oosten blijft Rolta zich inzetten om tegemoet te komen aan de behoeften van de progressieve klanten in de regio.
In een reactie op de gelegenheid stelde dhr. K. K. Singh, voorzitter en Managing Director: "Door onze diepgaande expertise als gevolg van honderden contracten met Smart City-klanten, draagt Rolta bij aan de transformatie van steden over de hele wereld als het gaat om de wijze waarop deze diensten verlenen en omgaan met de burgers, door gebruik te maken van innovatieve technologieën zoals Big Data, Analytics, GIS, 3D Mapping, Mobility en Social Media."
Over Rolta:
Rolta is een toonaangevende leverancier van IT-oplossingen voor vele verticale bedrijfstakken, waaronder federale en staatsoverheden, defensie, binnenlandse veiligheid, nutsbedrijven, olie en gas, financiële dienstverlening, fabricage, kleinhandel en gezondheidszorg. Door een unieke combinatie van expertise op IT-, engineering- en geospatiaal gebied ontwikkelt Rolta buitengewone oplossingen voor deze branches. De onderneming benut haar industriespecifieke ervaring en rijkgevulde reservoir aan intellectuele eigendom van onder andere fotogrammetrie, beeldverwerking, geospatiale applicaties, business intelligence, Big Data-analyse, Cloud computing en software-gedefinieerde infrastructuur optimaal om hoogwaardige, geïntegreerde oplossingen op ondernemingsniveau te leveren. Rolta is een multinationale organisatie met hoofdkantoor in India. Het bedrijf opereert vanuit 40 locaties wereldwijd via haar dochterondernemingen en heeft projecten uitgevoerd in meer dan 45 landen. Rolta staat genoteerd op de Bombay Stock Exchange en Nationale beurs in India. De GDR's (global depository receipts) van het Bedrijf zijn genoteerd aan het Main Board van de Londense beurs. De 'Senior Notes' van het Bedrijf zijn genoteerd aan de beurs van Singapore.
Ga voor meer informatie naar http://www.rolta.com of neem contact op met:

Hiranya Ashar
Joint Managing Director-International Operations & Group CFO