Protix Technology Pioneer van het World Economic Forum

Dongen, 5 augustus 2015 - Protix is gekozen tot Technology Pioneer 2015 van het World Economic Forum. Elk jaar, na een uitgebreide evaluatie, selecteert het World Economic Forum jonge, snel groeiende bedrijven van over de hele wereld die betrokken zijn bij het vormgeven, ontwikkelen en implementeren van nieuwe technologieën, en die naar verwachting een sterke positieve impact op het bedrijfsleven, de maatschappij en de ecologie gaan hebben.

De technologieën van Protix maken het mogelijk om voedingsstoffen terug te winnen en hoogwaardige ingrediënten op basis van insecten te produceren. Als Technology Pioneer streeft Protix ernaar om technologieën te ontwikkelen die gebruikt kunnen worden om de wereldwijde voedselcrisis te beëindigen en de wereld te verbeteren. "Gekozen worden als Technology Pioneer is een erkenning van sterke technologieën en hoogwaardige producten", zegt Kees Aarts, oprichter van Protix.

Protix is door een professionele jury als een van de 49 bedrijven gekozen uit meer dan honderden kandidaten. Dankzij deze award heeft Protix toegang tot het meest invloedrijke en begeerde zakelijke en politieke netwerk ter wereld, en is uitgenodigd voor het World Economic Forums "Summer Davos" in Dalian, China, (september 2015) en de Jaarlijkse Meeting in Davos in januari 2016.
"We zijn blij om te zien dat een Nederlands bedrijf geselecteerd is", zegt Fulvia Montresor, hoofd van de Technology Pioneers van het World Economic Forum. "Protix maakt deel uit van een groep ondernemers die zich meer bewust zijn van de cruciale uitdaingen van de wereld om zich heen, en die vastbesloten zijn om een bijdrage te leveren met hun bedrijf bij het oplossen van deze uitdagingen."

Insecten zijn een formidabele kracht van de Natuur
Insecten zijn de grootste levende biomassa en een cruciale bron van voedingsstoffen voor bijna alle dieren: toch maken we zelden gebruik van deze waardevolle biomassa. Elk jaar zijn er meer mensen op deze planeet wat zorgt voor een versnelling van de groeiende vraag naar vis, vlees en zuivelproducten. In 2050 is er een verdubbeling van de productie nodig, terwijl we al 70% van ons land gebruiken en de visserijen onze oceanen uitputten. Tegelijkertijd verspillen we een gelijke hoeveelheid voedingsstoffen door middel van etensresten en het weggooien van voedsel. Insecten kunnen een oplossing bieden voor beide.

Protix' technologieën bieden enorme mogelijkheden bij de voorziening van hoogwaardige ingrediënten
Protix produceert en levert hoogwaardige insect ingrediënten en leidt deze nieuwe industrie door haar sterke schaalbare en controleerbare technologieën. Protix' hightech benadering en 'data-driven' systemen bieden de mogelijkheid voor deze industrie om wereldwijde impact te hebben. Zonder deze systemen zal de beschikbaarheid van deze veelbelovende nieuwe proteine bron tegen concurrerende prijzen, niet snel genoeg stijgen om te zorgen voor de noodzakelijke opname in de industrie om echt impact te hebben. Protix is opgericht in 2009 met de overtuiging dat de Natuur de kern is en zou moeten zijn van de oplossing die onze toekomst verbetert: insecten zijn de eerste entiteiten die dat aantonen.

Geplaatst in:

Protix