Joumana El Zein Khoury nieuwe directeur Prins Claus Fonds

Joumana El Zein Khoury wordt per 1 oktober 2015 de nieuwe directeur van het Prins Claus Fonds voor Cultuur en Ontwikkeling. Onder leiding van Joumana El Zein Khoury zal het Prins Claus Fonds zijn missie voortzetten om wereldwijd excellente partners in het veld van cultuur en ontwikkeling te ondersteunen.

Bestuursvoorzitter van het Prins Claus Fonds, Henk Pröpper: "Het diverse wereldwijde netwerk van het Prins Claus Fonds vormt de hoeksteen van het Fonds. Joumana heeft niet alleen ervaring met het bevorderen en onderhouden van de relatie met partners op internationaal niveau, maar zij heeft ook een schat aan kennis op het gebied van management en ontwikkeling van non-profit organisaties. Onder haar leiding zal het Fonds doorgaan met het vervullen van zijn unieke rol in het steunen van creatieve expressie in die gebieden in de wereld waar de mogelijkheden hiervoor beperkt zijn of bedreigd worden. Met het 20-jarig jubileum van het Prins Claus Fonds op komst, heet het bestuur Joumana van harte welkom en kijkt uit naar de start van dit nieuwe hoofdstuk in de geschiedenis van het Fonds."

Kort CV van Joumana El Zein Khoury
Joumana El Zein Khoury (1975) heeft meer dan 10 jaar ervaring op het terrein van internationale culturele uitwisseling en programma's. Momenteel is zij nog directeur van de Lutfia Rabbani Foundation voor Euro-Arabische uitwisseling. Daarvoor bekleedde zij functies bij het Prins Claus Fonds en de Arab Image Foundation/Baalbeck Festival, en werkte zij als consultant voor de Ford Foundation, de European Cultural Foundation, Swedish International Development Agency (SIDA), and Open Society Initiative (OSI).
Joumana El Zein Khoury is geboren in Libanon en heeft gewoond en gestudeerd in diverse landen. Zij heeft een Masters degree in Arts Administration bij de Columbia University, New York, en een Bachelors degree in Arts Management bij EAC Group, Paris, en studeerde rechten bij Paris XI Sceaux.

Over het Prins Claus Fonds
Al bijna 20 jaar, steunt het Prins Claus Fonds cultuur daar waar de vrijheid van creatieve expressie beperkt is of bedreigd wordt, variërend van steun aan culturele initiatieven en netwerken, het uitreiken van prijzen aan individuen en organisaties voor hun excellente culturele prestaties en het in inmiddels meer dan 221 noodsituaties geven van culturele noodhulp. De activiteiten van het Fonds zijn gebaseerd op de visie van ZKH Prins Claus dat mensen zichzelf ontwikkelen en dat cultuur een belangrijke rol speelt in dat ontwikkelingsproces.

Noot voor de redactie:
Dit persbericht wordt verzonden namens het bestuur van het Prins Claus Fonds.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Sarah E. C. Smith, Communicatie | s.smith@princeclausfund.nl | 020 344 9169
of
Adrienne Schneider, Assistant to the Director | a.schneider@princeclausfund.nl | 020 344 9170

Prins Claus Fonds