MST ontvangt het volledige vaatkeurmerk

Vaatkeurmerk Patiëntenvereniging 'De Hart&Vaatgroep' heeft in 2015 weer het Vaatkeurmerk uitgereikt aan Medisch Spectrum Twente. MST voldoet opnieuw aan alle 25 kwaliteitscriteria van deze vereniging ondanks dat de criteria met de onderdelen aneurysma en halsslagader zijn uitgebreid. Volgens de website van 'De Hart&Vaatgroep' is MST het enige ziekenhuis in Overijssel dat aan alle criteria van het vaatkeurmerk voldoet.
Doel van het vaatkeurmerk is het stimuleren van kwaliteitsverbetering en het informeren van patiënten, hun verwijzers en de zorgverzekeraars over de kwaliteit van de in ziekenhuizen geleverde vaatzorg. De beoordelingscriteria worden door alle partijen in het zorgveld, beroepsorganisaties, patiëntenorganisaties en ziekenhuizen gezamenlijk opgesteld.

Medisch Spectrum Twente voldoet aan eisen
Het hart- en vaatcentrum MST is het regionale expertisecentrum voor lichaamsslagader interventies, en het landelijk expertisecentrum voor darmslagader problematiek. Binnen het vaatcentrum MST worden de nieuwste behandelmethoden toegepast.
Bob Geelkerken, vaatchirurg MST "Wij behandelen jaarlijks meer dan 2.000 patiënten met slagaderproblemen. Daarmee is MST één van de grotere vaatcentra van Nederland. Ervaring en samenwerking telt in vaatchirurgie. Onze ervaring is opgebouwd met vaatchirurgen zoals Pieter de Smit, recent gepensioneerd, die afgelopen 15 jaar bijna 2.000 slagaderoperaties uitvoerde. Vaatchirurgie doe je niet alleen, door de goede samenwerking tussen onze vaatchirurgen, interventieradiologen, hartchirurgen, vasculair internisten en vaatverpleegkundigen, is een vaatpatiënt bij MST verzekerd van een goede en veilige behandeling''.

De Hart&Vaatgroep
De Hart&Vaatgroep is de patiëntenvereniging van en voor mensen met een hart- of vaataandoening en hun naasten. De vereniging richt zich landelijk én regionaal op belangenbehartiging, informatievoorziening, lotgenotencontact en leefstijl.

Alle informatie over het Vaatkeurmerk is te vinden op www.hartenvaatgroep.nl/kiesuwvaatzorg

Geplaatst in:

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u contact opnemen met:
Linda Ligtenberg, Marketing Communicatie Adviseur MST, telefoon 0631751584

Medisch Spectrum Twente