Amsterdams zonne-energiebedrijf Sungevity breidt uit naar Engeland

AMSTERDAM, 29 JULI 2015 - Het in Amsterdam gevestigde Sungevity International is sinds vandaag ook actief in het Verenigd Koninkrijk. Engelse klanten van partner E.ON krijgen toegang tot Sungevity's slimme software voor ontwerp en installatie van zonnepanelen. De start van de Engelse activiteiten zijn voor Sungevity een belangrijke stap in de groeistrategie van het bedrijf. Eerder dit jaar werd Sungevity in samenwerking met E.ON ook actief in Duitsland.

Sungevity International is ontstaan in mei 2014 toen het Amerikaanse Sungevity Inc. de Amsterdamse start-up Zonline overnam. Voor het Amerikaanse moederbedrijf vormde dit de start van een Europese groeistrategie. Op termijn wil het bedrijf in Europa in alle veelbelovende groeimarkten voor zonnestroom actief worden.

Roebyem Anders, oprichter van Zonline en nu Vice President bij Sungevity International: "Ik ben trots op de stap die we vandaag zetten. Toen ik het businessplan voor Zonline in 2012 schreef, had ik niet durven te denken dat de internationale ambitie die we toen hadden nu al werkelijkheid wordt. Dit geeft een impuls aan ons ideaal om op elk geschikt dak zonnepanelen te krijgen: de Rooftop Revolution."

Klanten in Engeland krijgen toegang tot het zogeheten Go Solar programma. Hierbij ontwerpt Sungevity op basis van slimme software het voor het dak meest geschikte zonnepaneelsysteem. Het bedrijf onderscheidt zich daarbij doordat een bezoek aan huis niet nodig is. Daarnaast biedt Sungevity haar klanten vooraf inzicht in de opbrengsten van het systeem. De klant heeft daarbij 20 jaar lang recht op de SunSure garantie. Daarbij ontvangen klanten een vergoeding indien hun zonnepanelen minder dan 95% van de voorspelde opbrengst opleveren.

"We zijn vandaag actief geworden in de Midlands en in het Noorden van Engeland. De komende tijd bouwen we dit bruggenhoofd verder uit naar andere regio's. Engeland en Groot-Brittannië zijn voor ons een logisch vervolg na Duitsland en Nederland. De Engelse markt voor zonne-energie groeit gestaag. Solar Power Europe becijferde bijvoorbeeld recent dat het land in 2014 2.4GW aan zonnesystemen bouwde. Dat is een derde van wat Europa als geheel dat jaar installeerde," zegt Anders.

NOOT VOOR DE REDACTIE, NIET VOOR PUBLICATIE
Voor meer informatie:

Roebyem Anders,
Vice President Development Sungevity International
Telefoon 020 80 80 854
Mobiel 06 54942883
E-mail randers@sungevity.com
Twitter @roebyem

OVER SUNGEVITY

Sungevity is een technologie-gedreven zonne-energie bedrijf dat het voor huiseigenaren en ondernemers gemakkelijk maakt om te profiteren van zonne-energie. Door gebruik te maken van haar eigen ontwikkelde zonne-design technologie op afstand, kan Sungevity een offerte te leveren zonder een bezoek ter plaatse. Het biedt daarbij potentiële klanten reëel inzicht in mogelijke besparingen op hun elektriciteitsrekening. Sungevity heeft een groeiend klantenbestand in 12 Amerikaanse staten, het District of Columbia, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Sungevity is in de Verenigde Staten de zonne-partner van doe-het-zelf-keten Lowe's, en werd in 2015 erkend door B Corp als een van de "Best for the World 2014" bedrijven qua milieu-impact.

Voor meer informatie, bezoek www.sungevity.com of www.sungevity.nl

Voor meer informatie over het Engelse aanbod: https://pressreleases.eon-uk.com/blogs/eonukpressreleases/archive/2015/07/29/2445.aspx

The information (including any forecasts or projections) contained in this press release (the "Information") reflects the views and opinions of Sungevity on the date of this press release. The Information is intended as a guide only and nothing contained within this press release is to be taken, or relied upon, as advice. Sungevity doesn't make any warranties, representations or undertakings about any of the Information (including, without limitation, any as to its quality, accuracy, completeness or fitness for any particular purpose) and neither accepts any liability whatsoever for any action or omission taken by you in relation to the Information. Any reliance you place on the Information is solely at your own risk. This press release is the property of Sungevity and you may not copy, modify, publish, repost or distribute it. (c)Sungevity 2015.

Sungevity

AMSTERDAM