Wereldrecord: panorama van kurken met Hollandse Line-up

5 jaar van voorbereiding, 1.000+ vrijwilligers, 700.000 kurken, 178 m2 - 32 meter bij 5.5 meter

Limmen, 12 mei 2015 - Het Noord-Hollandse dorp Limmen wordt de komende weken door de bewoners zelf, de Kurkenhof genoemd. Voor de Stichting Limmen Ludiek zijn honderden vrijwilligers al ruim 4 jaar met de voorbereidingen bezig om wederom een Wereldrecord te verbreken. Het gaat om een 178 m2 groot panorama van portretten van bekende Nederlanders uit het heden en verleden. De gehele compositie gaat gemaakt worden van honderdduizenden gebruikte wijnkurken die de afgelopen jaren massaal door velen zijn gespaard. De kurken kwamen uit binnen- en buitenland van Limmen, Den Haag, Rotterdam, Maastricht, Duitsland, Frankrijk, Portugal tot New York.

De afgebeelde portretten betekenen of hebben allemaal op hun eigen manier iets voor de Nederlandse geschiedenis betekend. In Nederland zelf, maar zeker ook buiten de landsgrenzen. Het gaat een afwisselende reis door de tijd worden waar Nederlandse iconen uit de kunst, architectuur, royalty, sport, muziek, geschiedenis en politiek de revue zullen passeren. Maar er is natuurlijk ook plek voor de oer Hollandse tulpen, stroopwafels en de nog steeds niet vergeten gulden. Het groot opgezette evenement is van 2 t/m 7 juni 2015 in het centraal gelegen dorpspark.

Verantwoordelijk voor dit ambitieuze kurken project is Stichting Limmen Ludiek die ongeveer iedere 5 jaar met ludieke acties komt. Samen met honderden vrijwilligers is in 2005 een piramide gemaakt van 63.365 bierkratten en in 2010 een LEGO toren van 30.52 meter hoog. Beide ludieke projecten kregen na afloop een welverdiend plekje in het officiële Guinness Book of Records

Op 5 juni 's avonds zal het mozaiek met een spectaculaire licht en geluidshow worden onthult en ook dan zullen we weten of Nederland een wereldrecord rijker is.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Andre Koopman, Vice voorzitter / Persvoorlichter Limmen Ludiek
andre@limmenludiek.nl
www.limmenludiek.nl of volg ons op facebook of Twitter.

Limmen Ludiek

Limmen