top-bouw.nl: de 100 grootste bouwbedrijven in Nederland

Na zes crisis jaren is het bouwlandschap ingrijpend veranderd. Reorganisaties, bedrijfssluitingen en faillissementen, volgden elkaar in snel tempo op. De website www.top-bouw.nl biedt een actueel inzicht in hoe de 100 grootste bouwbedrijven in Nederland ervoor staan, nu volgens het EIB de bouw het keerpunt lijkt te hebben bereikt.

Voor het eerst zijn de 100 grootste bouwbedrijven in één digitaal platform bijeengebracht. Op de website staan de 100 grootste bouwbedrijven in Nederland, met uitgebreide financiële cijfers, jaarrekeningen, nieuwsberichten, bedrijfsprofielen, bestuurders, toezichthouders en aandeelhouders. De website geeft een continue up-to-date weergave van de bedrijven en biedt uitgebreide mogelijkheden tot het samenstellen van rankings (naar financiële kerncijfers, regio, jaartal) en tot benchmarken.

Naast de bekende bouwconcerns als Koninklijke BAM Groep, Ballast Nedam, Dura Vermeer, Heijmans, Strukton, TBI en VolkerWessels, geeft www.top-bouw.nl ook inzicht in de vaak minder bekende, maar sterk regionaal verankerde bouwbedrijven (De Nijs, Friso Bouwgroep, H4A-Groep, NTP Groep, Oosterhof Holman, Sprangers, Thunnissen Groep en UBA Groep). De crisisjaren hebben de Top Bouwbedrijven niet ongemoeid gelaten. Ten opzichte van 2008 zagen de 100 grootste bouwbedrijven in Nederland hun omzet, resultaat en aantal medewerkers sterk dalen.

De regionale verdeling van de bouwbedrijven, op basis van de hoofdvestiging, is: west (40), zuid (28), oost (26) en noord (6). De Top-100 bouwbedrijven zijn vooral actief in de woning- en utiliteitsbouw, ruim 60% van de bedrijven heeft een b&u focus. De Top-100 is verder een Nederlandse aangelegenheid, 5% van de bedrijven heeft een buitenlandse eigenaar. Daarnaast is het familiebedrijf de dominerende aandeelhoudersvorm met maar liefst 63 bedrijven.

Samensteller b&b info is, sinds 2004, een onafhankelijke leverancier van bedrijfsinformatie toegespitst op technische sectoren als bouw, techniek en industrie. De uniek samengestelde bedrijfsinformatie wordt door eigen research verkregen op een zorgvuldige en integere wijze. De producten kennen geen advertenties of inmenging van derden.

Voor een eerste indruk van www.top-bouw.nl, kan men het publieke deel van de website bezoeken. Voor het inzien van de volledige lijst van de 100 grootste bouwbedrijven met alle actuele informatie, dient een abonnement te worden afgesloten. Meer informatie vindt u op www.top-bouw.nl.

B&B info