Oproep Loterijverlies over Tros Radar roept veel reacties op

De advertentie die Loterijverlies zaterdag in alle dagbladen heeft geplaatst, heeft een vloedgolf aan reacties opgeleverd. 'Het is duidelijk dat velen Tros Radar als tendentieuze, ongeoorloofde en ongefundeerde journalistiek ervaren. Met heel, heel veel persoonlijk leed tot gevolg,' aldus Stichting Loterijverlies.nl.

Het is niet verwonderlijk dat er zo heftig werd gereageerd. En dat is slechts een topje van de ijsberg van al het leed dat dit programma heeft veroorzaakt. Tros Radar is al vaker op de vingers getikt door de Raad voor de Journalistiek. Ook is het meermalen door de rechter veroordeeld voor onder meer onrechtmatig handelen. In een zaak over een hondenfokkerij werd Tros Radar door de rechtbank zelfs veroordeeld tot het betalen van een schadevergoeding van ruim 500 duizend euro. Uitzendingen bevatten vaak onjuiste feiten en ongefundeerde beschuldigingen. Ook werd er regelmatig geen wederhoor toegepast of was er sprake van overval journalistiek.

Het is, gezien alleen al deze uitspraken, van groot belang dat Tros Radar stopt. Het ego van Antoinette Hertsenberg en haar drang naar hoge kijkcijfers staan in schril contrast met de beoogde objectiviteit van het programma. En daar is niemand bij gebaat. Erger nog, dat heeft heel veel mensen en bedrijven kapot gemaakt. De reacties op de oproep van Loterijverlies onderschrijven dat ten zeerste.

Geplaatst in:

Voor meer informatie: mr. Ferdy Roet B.Ec, telefonisch via 06 -222.78.000 of via 072-7529494. Via e-mail f.roet@loterijverlies.nl

Stichting Loterijverlies.nl

Heerhugowaard