Louwsma Beheer Groep neemt Stavoor Training & Advies over

De Louwsma Beheer Groep (LBG) gevestigd te Bakkeveen neemt per 1 januari 2015 Stavoor B.V. gevestigd te Helvoirt over.
Stavoor heeft vestigingen in Helvoirt, Nijmegen, Deventer en Bakkeveen (Allardsoog) en voert onder andere een groot scala aan cursussen en trainingen uit op het terrein van medezeggenschap, Pensioen in Zicht en trainingen gericht op een betere inzetbaarheid van medewerkers (bijv. omgaan met agressief gedrag). In Oost-Nederland is Stavoor actief op het terrein van re-integratiecoaching. In Noord Nederland voert Stavoor Inburgeringsopleidingen uit. Bij Stavoor werken ruim 40 medewerkers. In 2014 wordt een omzet van circa 4 miljoen euro gehaald.

Sieb Louwsma, directeur/eigenaar van de LBG is blij met de uitbreiding: "Verbreding van onze activiteiten is in deze tijden een 'must' om rendabel te kunnen ondernemen. Stavoor past goed binnen ons bedrijfsconcept, men heeft een goede naam en men heeft een aantal grote opdrachtgevers door het gehele land."
Tot de klanten van Stavoor behoren veel non-profit-organisaties zoals de Belastingdienst, Rijkswaterstaat en vele gemeenten. Tevens ondersteunt Stavoor middels training en advies diverse zorg-en onderwijsinstellingen. In de profit-sector is Stavoor met name vertegenwoordigd in de financiële sector (Rabo, ING, Reaal) en de Industrie (Philips Electronics, YARA, Damen Shipyards)
Patrick van den Hemel, directeur Stavoor: "Wij waren op zoek naar een grotere en financieel sterke partij, die onze dienstverlening zou kunnen aanvullen en versterken. Door onze jarenlange samenwerking met Traject BV op het terrein van de Inburgering en Re-integratie kenden wij de Louwsma Beheer Groep goed. Uit een verdere verkenning bleek dat de samenvoeging bij LBG veel voordelen bood. Beide bedrijven zijn onder meer actief op het terrein van de duurzame inzetbaarheid van werknemers, waarbij de dienstverlening van beide organisaties perfect op elkaar aansluit."

De LBG kent per 1 januari 2015 5 divisies: Re-integratie, Flexarbeid, Financiële dienstverlening, Zorg en Training en Advies. Bij de LBG werken volgend jaar rond de 150 medewerkers en de omzet groeit door deze overname naar een bedrag rond de 20 miljoen euro. De LBG heeft vestigingen in Bakkeveen, Leeuwarden Drachten, Franeker en Leek.

De directie van Stavoor zal per 1 januari 2015 bestaan uit Patrick van den Hemel en Sieb Louwsma. De vestiging van Stavoor in Allardsoog is inmiddels verhuisd naar het hoofdkantoor van de LBG aan de Slotleane in Bakkeveen.

Meer informatie over het bovenstaande persbericht is te verkrijgen bij:
Sieb Louwsma 06 - 50528058
Patrick van den Hemel 06 - 12994083