Stichting Mama Alice wint de Transparant Prijs 2014

Stichting Mama Alice is winnaar van de Transparant Prijs 2014, in de categorie kleine fondsenwervende goede doelen. De prijs, Euro 25000, gaat naar het goede doel dat met haar jaarverslag donateurs het beste informeert over haar inspanningen van het afgelopen jaar.
De Transparant Prijs werd gisteren in de Haagse Nieuwe Kerk uitgereikt door juryvoorzitter Herman Wijffels aan onze bestuursvoorzitter, Henk Evers, burgemeester van Nederweert. De stichting heeft transparantie hoog in het vaandel staan, omdat elke donateur recht heeft op duidelijke, zichtbare informatie over hoe hun geld wordt besteed.

Mama Alice (2005) is een stichting die gratis opvang biedt aan kinderen tussen 4 en 18 jaar in Peru, Ayacucho. De kinderen krijgen psychosociale en medische zorg, onderwijs en leren een vak. Tevens is er sinds 2012 een hulplijn (chatlijn 'Cuenta Conmigo'). Alles om hen op weg te helpen naar een betere toekomst. Fréderique Kallen, de oprichtster van de Stichting, heeft de Stichting naar haar overleden moeder vernoemd omdat ze alle kinderen in de wereld de warmte en geborgenheid gunt die zij van haar moeder heeft gekregen.

Momenteel maken 650 kinderen gebruik van de zorg van Mama Alice. Met 35 lokale medewerkers (leerkrachten, psychologen, verpleegkundigen en maatschappelijk werkers) richten we ons op een duurzame oplossing die door de lokale bevolking gedragen wordt. Stichting Mama Alice is een algemeen nut beogende instelling (ANBI), in het bezit van het CBF certificaat voor kleine goede doelen en won reeds eerder de Transparantprijs voor meest heldere financiële verslaglegging. In vergelijking met andere stichtingen zijn onze overheadkosten bijzonder laag, door de inzet van vele vrijwilligers en de eenvoudige maar correcte salarissen van onze medewerkers.

Voor meer informatie: www.mamaalice.com

Stichting Mama Alice