Bouw indoor entertainmentpark Yumble Roermond van start

22 mei 2014 - In Roermond wordt donderdagmiddag 22 mei op het bouwterrein van het nieuwe stadsdeel Jazz City begonnen met de bouw van de 9000 vierkante meter grote Yumble. De bouwstart vindt plaats onder het toeziend oog van de Roermondse wethouders IJff en Pleyte. De opening van Yumble wordt in maart 2015 verwacht. De attractie biedt bezoekers een nieuwe vorm van entertainment, met gebruikmaking van onder meer een volledig digitaal decor. 'Het wordt bij wijze van spreken De Soldaat van Oranje in het dagvermaak voor families', zegt mede eigenaar Daan de Kruijk van Yumble, verwijzend naar de succesvol met projectietechnieken werkende musical.

Het 22 miljoen euro kostende initiatief van Brand New Leisure (BNL) komt tot stand met steun van investeerders en banken. Tot de investeerders van het eerste uur behoort NV Industriebank LIOF. In Roermond wordt in de periode 2014-2020 een deel van het bedrijventerrein Willem Alexander herontwikkeld tot het nieuwe stadsdeel Jazz City. Een uitbreiding van het succesvolle Designer Outlet Center (jaarlijks 4,6 miljoen bezoekers) en de realisatie van Yumble vormen een wezenlijk onderdeel van die herontwikkeling.

Met naar verwachting 300.000 tot 350.000 bezoekers in het (start)jaar 2015 wordt Yumble een extra impuls voor Roermond. Dankzij de gunstige ligging wordt een grote markt aangeboord. In Nederland, Duitsland en België wonen 17 miljoen mensen op iets meer dan één uur autorijden van Yumble. Het door aannemer Systabo te bouwen complex krijgt de beschikking over een eigen parkeervoorziening met 380 plaatsen. Het pand wordt circa 15 meter hoog.

Yumble kan worden omschreven als next generation family entertainment en zal in Roermond werk bieden aan 120 mensen. Om de capaciteit optimaal te benutten, spreidt Yumble bezoekersstromen over de ochtend en middag. In ruil voor een minder lange verblijftijd (maximaal 4 uur) beperkt Yumble het aantal bezoekers zodat lange wachtrijen voor de attracties kunnen worden voorkomen. Daarnaast spreidt Yumble bezoekersstromen door te werken met full dynamic pricing, een systeem dat ook in de luchtvaartbranche wordt gebruikt. De entreekosten komen naar verwachting uit op 14 tot 20 euro, afhankelijk van seizoen, dag en dagdeel.

Voor Brand New Leisure is de bouwstart, zegt mede eigenaar Marc Koerts, een mooi moment: "Wij zijn relatief kort bezig in de wereld van entertainment en leisure en realiseren nu al een innovatief project als Yumble. Na een zeer intensieve periode van onderzoek en voorbereiding gaan de palen de grond in. Dat voelt geweldig." Overigens is BNL voornemens om het Yumble-concept binnen Europa ook op Triple A-locaties in andere steden te realiseren. Dat zal in franchise of licentie gebeuren.

Aansluitend op Yumble lanceert BNL later dit jaar nóg een nieuw project: Fly Over Holland. Bezoekers van deze aan het IJ in Amsterdam-Noord te bouwen attractie krijgen in 45 minuten een lightversie van de Nederlandse canon voorgeschoteld. Daarna beleven zij een spectaculaire I-ride waarbij in een paraglider-simulatie over alle hoogtepunten van Nederland wordt 'gevlogen'. De technologie achter het concept is eerder toegepast in enkele hoofdattracties van topattractieparken in de VS.

Geplaatst in:

Voor aanvullende informatie kan contact worden opgenomen met Martine van Elten, martine.vanelten@brandnewleisure.com, 088-3226700

Indien gewenst is er rechten vrij beeldmateriaal van de Yumble beschikbaar. Zie ook www.brandnewleisure.com

Brand New Leisure

plaats:
Amsterdam

Andere persberichten van deze organisatie

Verstuur nu éénmalig een persbericht

Verstuur persberichten en beeldmateriaal naar redacties in binnen- en buitenland. Via het ANP-net, het internationale medianetwerk van PR Newswire of met een perslijst op maat.

Direct persbericht versturen
070 - 41 41 234