Grolsch gaat alle verpakkingen voorzien van educatieve logo’s

Grolsch gaat alle verpakkingen voorzien van educatieve logo's
Geen alcohol voor minderjarigen, tijdens zwangerschap en in het verkeer

Bierbrouwer Grolsch gaat met ingang van 1 januari 2014 als eerste Nederlandse brouwer al haar verpakkingen van bier voorzien van een drietal educatieve logo's: geen alcohol onder minderjarigen, geen alcohol tijdens zwangerschap en geen alcohol in het verkeer. Met behulp van deze logo's wil Grolsch het bewustwordingsproces voor verantwoord alcoholgebruik verder stimuleren. De educatieve logo's worden op Grolsch verpakkingen geplaatst in combinatie met een verwijzing naar de website www.talkingalcohol.com. Deze site geeft - ook in het Nederlands - informatie over de effecten van alcohol op je lichaam.

Met ingang van 1 januari 2014 gaat de leeftijdsgrens voor alcoholconsumptie omhoog van 16 naar 18 jaar. Voor Grolsch was dit aanleiding om niet alleen haar 18+ slogan op de verpakkingen aan te passen, maar meteen een bredere boodschap te gaan voeren. De educatieve logo's komen voort uit afspraken die SABMiller Europa heeft gedaan aan het European Alcohol and Health Forum en zullen worden doorgevoerd op alle verpakkingen van de verschillende SABMiller biermerken.

Geen woorden, maar daden
Tom Verhaegen, Algemeen Directeur Koninklijke Grolsch: "We willen graag dat onze consumenten op verantwoorde wijze genieten van onze bieren. We zetten ons daarom actief in om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren en alcoholmisbruik tegen te gaan. Met deze educatieve logo's willen we laten zien dat we daadwerkelijk onze verantwoordelijkheid nemen. Geen woorden, maar daden. We willen consumenten eraan herinneren dat ons bier niet bedoeld is voor minderjarigen, voor zwangere vrouwen en voor actieve deelname in het verkeer. Verantwoord alcoholgebruik heeft alles te maken met een bewustwordingsproces, daar blijven we ons voor inzetten."

Uit onderzoek dat SABMiller in Europa doorlopend uitvoert, blijkt dat educatieve logo's of slogans daadwerkelijk worden opgemerkt en herinnerd door consumenten. Ze leveren derhalve een bijdrage aan het bewustwordingsproces.

Grolsch werkt actief samen met diverse belangenorganisaties aan het terugdringen van alcoholmisbruik. Voorbeelden hiervan zijn onder meer de samenwerking met Veilig Verkeer Nederland, de campagne 'Geen 18, geen alcohol' en de BOB-campagne.

Redactionele informatie
Voor meer informatie en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Grolsch N.V.
Helen ter Huurne
Afdeling Corporate Affairs
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl
www.werkenbijgrolsch.nl
Twitter: #KoninklijkeGrolsch

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Koninklijke Grolsch NV

Enschede