Openbare merkenindex gelanceerd op basis van Twitterdata

Vandaag lanceert social media monitoring-bedrijf Coosto de Coosto Index. Dit is een publiekelijk toegankelijke merkenindex gebaseerd op het aantal impressies op Twitter. Deze merkenindex vergelijkt duizend merken met elkaar en baseert zich op hoe erover wordt gesproken op Twitter in Nederland. De index is openbaar en voor iedereen toegankelijk.

"Impressies zijn het aantal vertoningen van Twitterberichten waarin een bepaalde merknaam wordt genoemd. Het maakt daarvoor niet uit of een consument of het merk zelf de merknaam noemt. We hebben gekozen voor het meten van impressies, omdat het wel degelijk uitmaakt of iemand die over je merk praat 10.000 volgers heeft of 20 volgers", aldus CEO Toine Verheul.

De statistieken worden elke dag een geüpdatet, zodat de index actueel blijft. Uniek aan de Coosto Index is dat ook zichtbaar is hoeveel impressies van een merk positief of negatief zijn. Bovendien kunnen ook bedrijven die niet in de Top-1000 merken staan meten hoeveel impressies zij de afgelopen maand hebben gehad op Twitter.

Toine Verheul: "Dat iedereen de statistieken kan raadplegen vind ik persoonlijk de mooiste functionaliteit. Naast de index kan je zelf een merk of een woord intypen en zien hoeveel impressies je krijgt op Twitter en dit meteen vergelijken met je concurrent of een ander woord."

De Coosto Index is te vinden op http://index.coosto.com.

BIJLAGEN

URL voor meer informatie

Over Coosto
Coosto levert oplossingen voor social media monitoring en webcare. Coosto biedt diepgaande inzichten in conversaties op social media. Je krijgt real-time antwoord op de vragen: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe. Daarnaast biedt Coosto een krachtige engagementmodule om direct te kunnen deelnemen aan het online dialoog.

Coosto houdt Twitter, Facebook, LinkedIn en tienduizenden blogs, nieuwssites en fora in de gaten. Coosto gebruikt daarvoor een speciaal ontwikkeld en uniek webarchief dat dagelijks wordt aangevuld met miljoenen berichten vanuit meer dan 390.000 bronnen. Op die manier stelt Coosto organisaties in staat de online ontwikkelingen rondom het bedrijf, product of markt eenvoudig onderzoeken. Verschillende toepassingen van Coosto zijn brandmonitoring, concurrentieanalyse, crisismonitoring, campagnemonitoring en webcare.

Rens Dietz (Marketingmanager)
rens.dietz@coosto.com