Marjolijn Meynen is Logeion Communicatievrouw van het Jaar 2013

Marjolijn Meynen, hoofd Communicatie en Marketing van het Rijksmuseum, is verkozen tot Logeion Communicatievrouw van het Jaar 2013. Meynen won de prijs vanwege haar vooruitstrevende en creatieve communicatiestrategie voor de indrukwekkende heropening van het Rijksmuseum. Logeion, beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals, organiseerde de twaalfde editie van de communicatieverkiezing in Artis, Amsterdam.

De jury was onder de indruk van de campagne die Meynen heeft opgezet. "Met een vorm die past bij datgene waar het museum voor staat, maar toch verrassend is. Bovendien is Meynen heel goed in verhalen vertellen." De winnares nam trots de prijs in ontvangst: "Kunst en cultuur is van de gehele samenleving. Het Rijksmuseum is ons museum," aldus Meynen.

Tijdens de feestelijke avond in Amsterdam nam Meynen het op tegen Martin Kersbergen (DELA) en Annette Klarenbeek (Hanzehogeschool Groningen/Hogeschool Utrecht).

CommunicatieTalent
Marlous Nooi werd verkozen tot CommunicatieTalent van het Jaar 2013. Nooi (28) is communicatieadviseur Communicatie & Kabinet bij de gemeente Zaanstad. Ze is vereerd met de titel jong talent tot 30 jaar: "Ik hoop dat ik nog heel veel beweging kan brengen in het communicatievak!" Zij won de finale van Elise de Groot (HVRGroup) en Tobias Mauel (De Lage Landen).

De avond werd gepresenteerd door Jack de Vries, Strategy Director bij Hill & Knowlton. Cabaretier Johan Fretz sprak over het belang van verhalenvertellers in een tijd van grote verandering.

De prijsuitreiking vond plaats tijdens een feestelijke avond in dierentuin Artis te Amsterdam. Onder het toeziend oog van de vakkundige jury en meer dan 200 communicatieprofessionals streden de finalisten om de felbegeerde titels. De jury - onder voorzitterschap van Richard van der Eijk (Communications Director Unilever Europe/Benelux) - koos, met de stem van het publiek, de winnaars van beide prijzen.

De verkiezingen zijn mede mogelijk gemaakt door: Yacht, SRM, vakblad Communicatie, De Redactie, Unilever, DirectResearch, Sendsteps, USG Marketing, Communication & Sales Professionals, Clipit, Artis, Phanta Visual en Van Dam Catering.

Geplaatst in:

Logeion, beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals
Koninginnegracht 22b
2514 AB Den Haag
T (070) 346 70 49
www.logeion.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Clarisse Buma, directeur van Logeion, cbuma@logeion.nl, 06-81 45 22 32.

Fotomateriaal copyright Maurits van Hout

Logeion