Groupon NL start met kortingscodes

Ook koopjesgigant Groupon start met kortingscodes op hun eigen site. De koopjessite start een exclusieve partnership met 1 van Nederlands grootste kortingssites, e-Kortingscode.nl. Naast deze primeur is er ook een speciale tool ontwikkeld waarbij elke klik een unieke code laat zien. Deals die dagelijks online staan kan je nu verkrijgen met extra korting, leuk voor de echte koopjesjager.

Groupon groeit in Europa
Het derde kwartaal zag er niet heel goed uit op financieel vlak voor Groupon, maar gelukkig is er een lichtpuntje in Europa. Een groei in Europa zorgt ook voor een nieuwe insteek in Nederland. Na Groupon U.K. afgelopen zomer gaat de koopjessite in Nederland ook de nieuwe strategische aanpak toepassen. Het aanbieden van een Groupon kortingscode op alle deals moet de groei in Europa extra stimuleren.

Korting op korting
Bovenop de duizend deals die er dagelijks online staan ontvangt de consument nog meer korting. Deze extra korting heeft een waarde van Euro5,- door enkel een code in te vullen bij het bevestigen van je winkelwagen. Met een speciale tool ontvangt elke bezoeker van e-Kortingscode een uniek codewoord. Deze tool wordt enkel in U.S.A. en U.K. gebruikt bij kortingscodesites en nu is het voor het eerst ook terug te vinden in Nederland. Zo kan elke consument eenmalig gebruik van extra voordeel tot er een nieuwe reeks wordt vrijgegeven. Voor Nederland zijn er nu enkele duizenden codes beschikbaar.

Exclusieve partnership
"Het is een zeer positieve ontwikkeling om te zien dat Groupon gebruikt maakt van kortingscodes voor extra promotie.", aldus Christiaan van Amstel, oprichter e-Kortingscode. "Wij zien afgelopen jaar al een enorme stijging in de vraag naar codes voor extra korting, tevens ook een groei in het aanbod. Retailers hebben door de jaren heen al veel succes met kortingscodes als promotie van hun online shop, de bevestiging van een partij als Groupon is daarmee erg fijn." De dagdealsite is niet de enige exclusieve partner van het bedrijf e-Kortingscode, ook Zalando, Expedia en Bol.com staan in de lijst. "Groupon doet zeker niet onder voor de andere grootmachten in online shopping met een kortingscode" bevestigd Christiaan met een glimlach.

Interpage Media

Hoorn