Social wijnsite Grapeful.nl brengt experts en liefhebbers bij elkaar

Eerste webshop waarin wijnkennis delen centraal staat

Amsterdam, 11 november 2013

Wijn is een van de sterkst groeiende hobby's in Nederland. Ons land telt enkele honderdduizenden zelfbenoemde wijnkenners en enkele duizenden gecertificeerde vinologen. Met Grapeful.nl wordt nu een platform geïntroduceerd waarop deze wijnliefhebbers hun kennis met elkaar kunnen delen. Door het schrijven van reviews, het selecteren van favoriete wijnen en het volgen van andere liefhebbers wordt een unieke community gecreëerd.

Marcel Veenhuizen, samen met Michael Oosten initiatiefnemer van Grapeful.nl: "Voor veel mensen is wijn kopen lastig: de keuze is enorm, er is veel te vertellen over wijn en smaken verschillen nou eenmaal. Wijn is dus bij uitstek een onderwerp waarover je de meningen van anderen wilt horen en je eigen mening wilt delen. Ons platform biedt hier alle mogelijkheid toe. Daarbij is een goed advies op wijngebied veel waard en kunnen bezoekers direct de wijn van hun keuze aanschaffen." Met een startassortiment van 400 wijnen is de keuze direct al breed. Komende maanden wordt het assortiment van Grapeful.nl verder uitgebreid.

Doordat de site handig gebruik maakt van social media kan iedereen snel mooie wijnen delen en ontdekken. Veenhuizen: "Het unieke van Grapeful.nl is dat het aantal volgers direct iets zegt over de relevantie van jouw reviews. Reviews bepalen in toenemende mate het keuzeproces online. En terecht, het is leuk en nuttig om eerst de mening van anderen te kennen en zo nieuwe wijnen te ontdekken."

Geplaatst in:

Op donderdag 14 november houdt Grapeful.nl van 16.00 - 18.00 uur in Alkmaar een gratis overzichtsproeverij ter ere van de lancering. De pers is van harte uitgenodigd en kan zich uiterlijk dinsdag a.s. aanmelden via onderstaand e-mail adres. Voor iedere bezoeker staat er een bijzondere fles klaar om mee naar huis te nemen.

Contactpersoon Grapeful.nl: Marcel Veenhuizen Bereikbaar via Marcel@grapeful.nl of 06-22457831

Grapeful.nl