Bosatlas van de energie: lesmateriaal en 21.500 atlassen voor scholen

Voor de aanvang van het nieuwe schooljaar hebben alle middelbare scholen van Nederland een gratis set van 15 exemplaren ontvangen van De Bosatlas van de energie. Tijdens de jaarlijkse onderwijsdag van het Koninklijk Nederlands Aardrijkskundig Genootschap op 1 november a.s. introduceert Noordhoff Uitgevers het onderwijsmateriaal bij de atlas. Verspreiding van zowel atlas als onderwijsmateriaal is mogelijk gemaakt door een grote groep sponsoren uit de wereld van overheid en bedrijfsleven.

De Bosatlas van de energie
Op basis van historische bronnen, actuele gegevens en toekomstscenario's brengt De Bosatlas van de energie verleden heden en toekomst van energie in Nederland in beeld. Met honderden kaarten en prachtige luchtfoto's van Karel Tomeï maakt de atlas voor een breed publiek zichtbaar dat energie een cruciaal fundament onder de Nederlandse samenleving was, is en blijft.

Opdrachten bij De Bosatlas van de energie
Energie is ook een belangrijk thema in het aardrijkskundeonderwijs. Door de verspreiding van klassensets van De Bosatlas van de energie is een waardevolle informatiebron beschikbaar gekomen voor docenten en leerlingen. Hoogleraar onderwijsgeografie Joop van der Schee aan de Vrije Universiteit Amsterdam ontwikkelde samen met geograaf Henk Trimp twee lespakketten die leerlingen in onder- en bovenbouw wegwijs maken in de atlas en daarmee in de wereld van de energie. De lespakketten worden geïntroduceerd op de KNAG-onderwijsdag op 1 november a.s.

Het onderwijsmateriaal bij De Bosatlas van de energie is in pdf-formaat gratis te downloaden vanaf www.bosatlas.nl en veel andere sites die onderwijsmateriaal aanbieden voor docenten aardrijkskunde.

Geplaatst in:

Voor meer informatie kunt u ons mailen of bellen:

Noordhoff Atlasproducties:
drs. Peter Vroege (uitgever atlassen)