Lancering InformerOnline 2.0 is een feit

Afgelopen nacht was het dan zover. Na maanden voorbereiden, is versie 2.0 van het gebruiksvriendelijke online factuurprogramma InformerOnline gelanceerd. Deze lancering brengt, naast opvallende aanpassingen aan de interface, vele aantrekkelijke, nieuwe functies met zich mee.

"Het doel van deze grote update was simpel. Wij willen onze gebruikers optimaal gebruikersgemak laten ervaren", aldus Informer Software directeur Remco Frühauf. "Een update komt natuurlijk nooit gelegen, want er zijn altijd wel gebruikers die precies op dat moment hun administratie bij willen werken. Maar, wij zijn ervan overtuigd dat iedereen blij zal zijn met de nieuwe ontwikkelingen en kijken dan ook uit naar de eerste reacties".

Overzichtelijke interface

De nieuwe interface van InformerOnline is als fris en overzichtelijk te omschrijven. Bij het ontwerp is duidelijk nagedacht over een optimale gebruikersbeleving. Alle beschikbare functies en overzichten zijn binnen een paar klikken bereikbaar. Een ordelijk geheel, wat waarschijnlijk ook het sterkste punt van het InformerOnline pakket genoemd mag worden.

Als gebruiker begin je vanuit het 'Dashboard', wat dient als control center van je administratie. Met één oogopslag heb je een helder beeld van je financiële situatie en welke acties er nog ondernomen dienen te worden. Een menubalk bovenaan de webpagina biedt je de mogelijkheid om tussen de diverse aanwezige functies te schakelen. Opvallend is dat je als nieuweling al snel uit de voeten kunt met het systeem, wat een verademing is te noemen.

Nieuwe functies

Alhoewel InformerOnline voor de update al als een volwaardig online factuurprogramma bestempeld kon worden, zijn er een aantal opvallende nieuwe functies te bemerken. Zo is het pakket o.a. uitgebreid met betalingscondities. De betalingscondities kunnen aan relaties worden gekoppeld en desgewenst op offerte- of factuurniveau nog worden aangepast. Een aangename aanvulling als je van tijdbesparing houdt en graag zoveel mogelijk automatiseert.

Ook bedrijven die veel zaken doen met particulieren, zullen blij zijn met de update. Vanaf heden zijn ook inclusief facturen beschikbaar. Via de algemene instellingen kun je aangeven of je voornamelijk inclusief of exclusief facturen gebruikt en op offerte- en factuurniveau kan je dit eventueel weer aanpassen.

Het is maar een kleine greep uit de nieuwe functies, maar InformerOnline is duidelijk serieus aan de digitale weg aan het timmeren. Leuke ontwikkelingen in ieder geval en binnenkort wordt bovendien ook een app gelanceerd. Dat belooft wat!

Geplaatst in:

Wilt u meer weten over Informer Software, het online administratiepakket en onze andere diensten en producten? Op www.informeronline.nl en www.informer.nl leest u meer over onze organisatie en de mogelijkheden. Of neem contact op met Remco Frühauf. Tel.: 070-3862322 of via: remco@informer.nl.

Informer Software B.V.

leidschendam