43 procent Nederlanders met kantoorbaan maakt fouten door dipje

Een doodnormale doordeweekse dag, je hebt lekker geluncht, een paar vergaderingen achter rug en dan ineens: slaap! Herken je jezelf hierin? Dan ben je zeker niet in de minderheid. Uit onderzoek van TUC onder 500 respondenten blijkt dat maar liefst 90 procent van de Nederlanders met een kantoorbaan wel eens last heeft van een dipje op het werk. En 43 procent geeft toe daardoor fouten te maken! Een goede reden om even pauze te nemen dus. Speciaal voor dit soort momenten lanceert TUC een geheel nieuw TUCje in de smaken Original en Rozemarijn & Olijfolie, perfect om de hartige trek te stillen. En om werkend Nederland wakker en alert te houden, wordt vanaf vandaag de TUC Catch a Break Game op Facebook gelanceerd, waarmee elke dag een iPad Mini te winnen is!

Nee, nee, NEE!
De meeste respondenten hebben last van de klassieke middagdip: om 14.00 uur en 16.00 uur staan de energiemeters het vaakst onder nul. Zo’n dipje tijdens de werkdag kan leiden tot behoorlijke blunders. Van alle fouten die respondenten aangaven wel eens te maken wanneer ze zich even niet topfit voelen, staat het niet goed opslaan van bestanden met 23 procent op nummer één. Een mailtje naar de verkeerde geadresseerde sturen, doet het ook ‘goed’. 14 procent van de respondenten is bekend met dat paniekgevoel wanneer je een ongewenste naam in de aan-balk ziet staan, vlak nadat je op verzendknop drukt. Andere vergissingen die genoemd worden: belangrijke afspraak vergeten (8 procent) en een budget verkeerd uitrekenen (5 procent).

Lege stoelen?
Als iedereen zijn of haar ideale oplossing tegen vermoeidheid op het werk zou inzetten, zouden we tussen twee en vier heel wat lege bureaustoelen zien. Van alle respondenten gaf 23 procent aan dat ze het liefst een dutje zouden doen bij een dipje. Slapen is daarmee de gedroomde oplossing, kort gevolgd door naar huis gaan (19 procent) en sporten (17 procent). In de realiteit zoeken de meeste mensen hun toevlucht in cafeïne of een praatje met collega’s (allebei 38 procent). Ook een frisse neus halen en eten scoren goed, met respectievelijk 34 en 31 procent.

Why so serious?
Maar waar komen die dipjes nou vandaan? Slapen we allemaal niet genoeg, of is ons werk te saai? Volgens de respondenten ligt het toch vooral ergens anders aan: 62 procent noemt de hele dag achter de computer zitten als belangrijkste oorzaak. Op de tweede plaats staat lang achter elkaar geconcentreerd werken. Tja, een kantoorbaan komt tegenwoordig nou eenmaal met een computer waar heel wat uurtjes achter besteed dienen te worden. Maar dat betekent niet dat iedere minuut van de dag heel serieus en gefocust moet worden doorgebracht.

Ter ere van de lancering van TUC Break roepen we iedereen op om een kwartiertje per dag te besteden aan ontspanning met de TUC Catch a Break Game op www.tuc.nl/Break. Om de batterij weer op te laden, en als extra motivatie maken deelnemers bovendien van 21 oktober tot en met 1 december 2013 elke werkdag kans op een iPad Mini!

Over het onderzoek:
TUC heeft het onderzoek eind oktober representatief uitgevoerd onder meer dan 500 Nederlanders met een kantoorbaan, in samenwerking met onderzoeksbureau PanelWizard.
Voor meer informatie:
Weber Shandwick
Eline Mellink – Majoy Juriaans
T: 070 312 1070
E: emellink@webershandwick.com / mjuriaans@webershandwick.com
Over TUC
TUC is een merk van Mondelēz International, Inc. TUC maakt al sinds 1949 zoute crackers en is marktleider in de categorie zoutjes. Mondelēz International, Inc. (NASDAQ: MDLZ) is een wereldwijde speler op de snack markt, met een omzet van 35 miljard USD in 2012. Mondelēz International is aktief in 165 landen en voorziet consumenten van de meest lekkere momenten als wereldmarktleider op het gebied van chocolade, koekjes, snoep, koffie en poederdranken met bijzonder populaire en sterke merken zoals Cadbury en Milka voor chocolade, Jacobs voor koffie, LU, Nabisco en Oreo voor koekjes, Tang voor poederdranken en Trident voor kauwgum. Mondelēz International is een trots lid van de Standard and Poor’s 500, NASDAQ 100 en de Dow Jones Sustainability Index.
Mondelēz International heeft sterke roots in de Benelux en is er al sinds 1870 actief. Het portfolio omvat belangrijke merken zoals Côte d’Or, LU, Milka, Philadelphia, Chokotoff, TUC, LU Prince, Time Out, LiGA, en Stimorol. De Benelux-regio is trouwens de bakermat van iconische merken zoals TUC, LU Prince, LiGA en Côte d’Or. In Nederland is Mondelēz International marktleider in biscuits en cream cheese en nummer 2 in het kauwgum en chocoladesegment. Mondelēz International telt in de Benelux ruim 3000 medewerkers en heeft, naast de hoofdkantoren in Mechelen (België) en Oosterhout (Nederland), productiefaciliteiten in Herentals, Halle en Namen.

Bezoek www.mondelezinternational.nl en www.facebook.com/mondelezinternational.

TUC

Oosterhout