Iedere domein extensie mogelijk gemaakt door Anyextension.com

AnyExtension.com is er helemaal klaar voor om een nieuwe revolutie op het gebied van domeinnamen te worden.

Tot op heden was het vinden van een goede domeinnaam een vrijwel onmogelijke opgave , dit omdat zo goed als iedere gangbare woordcombinatie reeds is geregistreerd.

Vanaf vandaag wordt er door AnyExtension.com een alternatief geboden. Middels een gratis service kunnen virtuele domeinnamen en domein extensies worden doorverwezen naar iedere op het internet aangesloten computer. Hierdoor wordt het mogelijk om gebruik te maken van domeinnamen als: www.speed.boot, www.2ehands.spullen, www.Design.Veranda en www.Nick.Driezes.

Na het toevoegen van de virtuele domeinnaam aan de Virtuele DNS server, een soort van telefoonboek voor domeinnamen, kan iedere internetter met behulp van een kleine plug-in de domeinnamen geregistreerd bij AnyExtension gebruiken als elke andere reguliere domeinnaam.

''Het opzetten van het project heeft ongeveer twee jaar geduurd en leek in het begin een onmogelijke opgave'' aldus één van de Nederlandse grondleggers, de pas afgestudeerde 26 jarige internet expert Nick Driezes. Toch is het allemaal bij elkaar gekomen en kan deze nieuwe service de wijze waarop domeinnamen worden gebruikt blijvend veranderen.

Nick Driezes vervolgd: "Op dit moment zijn er ongeveer 300 Top Level domein extensies voor registratie beschikbaar, waarvan er vele zelfs beperkt worden. Als je dit aantal extensies vermenigvuldigd met het aantal Engelse woorden in het Oxford Engels Woordenboek dan zijn er slechts 70.000.000 combinaties mogelijk. Dat is nog geen een domeinnaam combinatie per tien bewoners op Aarde. Een groot tekort dus. Middels AnyExtension willen wij dit tekort in één klap wegwerken en veel frustratie voorkomen".

Vooral voor vrije domeinnamen die gebruikt worden als familienaam is het tekort schrijnend. Bij het combineren van de voornaam en de familienamen zijn er in de VS zijn er slecht 1,5 miljoen mogelijke combinaties. Op onze server zijn dat 763.077.373 echte naam combinaties, meer dan het aantal inwoners van de VS.

AnyExtension.com maakt het voor de gebruiker mogelijk om uit vrijwel een onbeperkt aantal echte woordcombinaties te kiezen. Dit helpt de gebruiker bij het verkrijgen van een goede domeinnaam die voorheen onmogelijk was. Gebruikers krijgen hierdoor veel meer digitale vrijheid en expressie en kunnen zich meer van de rest onderscheiden.

Ook voor degenen die moeite hebben om een sterke domeinnaam te vinden die geschikt is voor doelgerichte zoekwoorden in Google kunnen profiteren van de service.

Volgens de bedenkers van AnyExtension.com zal deze techniek in de nabije toekomst voor veel discussie zorgen en schiet de huidige vrijgave van domeinnamen door ICANN aan de vraag ernaar te kort. "ICANN heeft een te commerciële en trage houding. Deze instelling zorgt voor een te duur internet en gaat niet met de snelle modernisering van het internet mee".

Funding voor deze gratis service wordt verkregen door het verhuren van aangepaste webruimte en via crowdfunding op Indiegogo.com http://igg.me/at/AnyExt

Meer informatie over AnyExtension en de techniek is te vinden op www.AnyExtension.com

mail: mowp@live.nl
T: Nederlands +31611166651 t/m 17 okt