HEMA ontwerpwedstrijd 2014 van start

Amsterdam, 8 oktober 2013

HEMA ontwerpwedstrijd 2014 van start!
'Ketel Binkie' vanaf 4 november in de HEMA winkels verkrijgbaar

Na een succesvolle ontwerpwedstrijd 2013 met fantastische ontwerpen van studenten, gaat vandaag de HEMA ontwerpwedstrijd 2014 van start. De 27e editie van de HEMA ontwerpwedstrijd heeft als opdracht 'koken en tafelen'; een bijzonder vormgegeven oplossing waarmee je koken en tafelen makkelijker en mooier maakt.

Koken en tafelen
Voor deze 27e editie van de ontwerpwedstrijd vragen wij studenten mode- en productvormgeving aan Nederlandse academies en hbo- opleidingen om dat ene goed vormgegeven HEMA product te ontwerpen waarmee zij het makkelijker en mooier maken om te tafelen en te koken. Dat kan binnen zijn, maar ook buiten. Gedacht kan worden aan slimme kook- en keukenhulpjes en handige producten om sneller te koken of meer ruimte te creëren in die krappe keuken. Of misschien zet het thema sommige studenten aan om in te spelen op trends als 'gezond eten' en 'eten om mee te nemen' of maken zij een product waarmee een etentje nog gezelliger wordt.

Ketel Binkie in productie
Naast de publiciteit voor de winnaar, kijkt HEMA altijd naar mogelijkheden om een of meerdere inzendingen in productie ten nemen. In de historie van de wedstrijd hebben al vele ontwerpen een plaatsje in de winkel gekregen.

Ketel Binkie, een ontwerp van de HEMA ontwerpwedstrijd 2012, is vanaf 4 november aanstaande in de Nederlandse en Belgische winkels én online verkrijgbaar. Tim Braams kreeg met zijn Ketel Binkie een eervolle vermelding van de vakjury en werd tweede in de Publiekswedstrijd.

Ketel Binkie is een mooi functioneel design object en combineert het nostalgische beeld van een ketel boven een vuurtje met de functionaliteit van een moderne waterkoker. De snoerloze waterkoker met indicatielampje is 360 graden draaibaar op de voet en maakt het waterkoken nog eenvoudiger.

Prestigieuze competitie
De HEMA ontwerpwedstrijd startte in 1983 om studenten van ontwerpopleidingen de kans te geven ervaring op te doen met een praktijkopdracht. Dit bleek succesvol en bijna jaarlijks keerde de HEMA ontwerpwedstrijd terug. Inmiddels is de HEMA ontwerpwedstrijd uitgegroeid tot een prestigieuze competitie. De HEMA ontwerpwedstrijd streeft ernaar om vormgeving onder de aandacht te brengen van een breed publiek. Dankzij de publiciteit rond de wedstrijd staan de deelnemende jonge ontwerpers in de belangstelling van zowel vakgenoten als consumenten.

Een uitgebreide omschrijving van de opdracht en verdere informatie over de ontwerpwedstrijd is te vinden op www.hema.nl/ontwerpwedstrijd.

Aanmelden
Vanaf deze week kunnen studenten mode- en productvormgeving aan Nederlandse academies en hbo-opleidingen zich aanmelden via de website: www.hema.nl/ontwerpwedstrijd. Studenten hebben tot en met 11 april 2014 de tijd om hun ontwerp in te sturen.

Noot aan de redactie:

Wenst u geen persinformatie van HEMA meer te ontvangen, laat u dit dan weten via corpcom@hema.nl

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
HEMA B.V.
Afdeling Corporate Communicatie/ Inge van Baarsen
NDSM-straat 10
1033 SB Amsterdam
T: 020-3114421
M: 06-54601132
@: inge.van.baarsen@hema.nl

Persinformatie
HEMA is opgericht in 1926 te Amsterdam en maakt deel uit van Lion Capital. HEMA heeft meer dan 650 vestigingen in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. Het is dé winkel voor dagelijkse boodschappen. Alle artikelen zijn van het eigen HEMA merk met altijd het juiste product tegen de juiste prijs en een eigentijdse vormgeving. En voor alle artikelen geldt een 'niet tevreden, geld terug' garantie.

HEMA