Kinderen adviseren besluitvormers bij Kids Climate Conference 2013

Besluitvormers en politici krijgen advies van kinderen bij Kids Climate Conference

Unieke 'junior' klimaattop vindt plaats
van vrijdag 20 t/m zondag 22 september 2013
in Center Parcs Het Heijderbos

Tijdens Kids Climate Conference 2013 gaan 150 Nederlandse en Vlaamse kinderen en hun families op een actieve manier op zoek naar oplossingen voor een meer duurzame wereld. De initiatiefnemers zijn zeer verheugd dat Laurentien van Oranje ook aanwezig is op zaterdag 21 september bij deze tweede editie van de 'junior' klimaattop.

De prinses neemt actief deel aan het programma van KCC 2013; zij leest voor en leidt een inspiratiesessie tussen de jonge deelnemers en besluitvormers uit het bedrijfsleven. Deze zijn geselecteerd binnen de organisaties die het initiatief hebben genomen voor dit evenement.

De kinderen zullen ook 12 stellingen opstellen, als onderdeel van de uiteindelijke Klimaatbundel die na afloop van Kids Climate Conference 2013 aan de Tweede Kamer wordt aangeboden.

De Missing Chapter Foundation, de stichting die de prinses op persoonlijke titel heeft opgericht, zal de kinderen hierin inhoudelijk ondersteunen.

Vrijdag 20 september: Opening
's Avonds vindt de ontvangst van de deelnemers plaats en wordt tijdens de officiële opening het Klimaatvuur aangestoken. Kinderen maken kennis met elkaar en met hun teambegeleiders.

Zaterdag 21 september: Voorlezen, inspiratiesessie en interactieve workshops
Laurentien van Oranje leest om 13 uur voor. De jonge deelnemers worden de rest van dag geïnspireerd en gemotiveerd met behulp van verschillende workshops. Onder andere de inspiratiesessie onder leiding van de prinses, 3m hoge 'opschrikkers' maken, zonnespiegels creëren en het proeven van biologische producten maken deel uit van het programma.

Zondag 22 september: Moment van de waarheid
Een vakkundige jury beoordeelt 's ochtends welke 12 stellingen worden opgenomen in de Klimaatbundel. Deze bundel wordt aangeboden aan de Tweede Kamer na Kids Climate Conference 2013.

Geinitieerd door het Wereld Natuur Fonds, Eneco en Center Parcs is dit evenement het resultaat van een bundeling van krachten. De verschillende partijen willen de jongere generatie bewustmaken van de potentie van de natuur of, met andere woorden, de aarde doorgeven.

Wij kijken ernaar uit u tijdens Kids Climate Conference 2013 in Center Parcs Het Heijderbos te ontvangen om u dit positieve initiatief te laten meebeleven.

Geplaatst in:

Indien u interesse heeft om met uw gezin deel te nemen (alleen langskomen en/of een dagdeel bijwonen is natuurlijk ook mogelijk), kunt u contact opnemen met onderstaande perscontacten.

Gerdine Lindhout
0033 - 1 55 02 27 88 / 0033 - 6 50 32 94 77