Nieuwe voorzitter Stimuleringsfonds voor de Pers

Dr. V.P (Vincent) Kouwenhoven wordt per september 2013 bestuursvoorzitter van het Stimuleringsfonds voor de Pers. Hij volgt de huidige voorzitter dr. G.W. (Wim) Noomen op, die de functie sinds 2003 vervult en wiens tweede termijn dit jaar afloopt.

Vincent Kouwenhoven (50) maakt sinds 2008 deel uit van het bestuur van het Stimuleringsfonds voor de Pers. Hij is in het dagelijks leven directeur van de investeringsmaatschappij eVentures en was voorheen lector bij InHolland en lid van de adviesraad Interactive Advertising Bureau Nederland.

Met zijn aanstelling komt een einde aan het tien jaar durende voorzitterschap van Wim Noomen (71), emeritus hoogleraar communicatiewetenschap en oud-voorzitter College van Bestuur van de Vrije Universiteit. Tijdens zijn voorzitterschap is de wereld van 'de pers', de journalistiek, ingrijpend veranderd. Zoals ook het Stimuleringsfonds voor de Pers onder zijn leiding is mee veranderd.

Noomen neemt op 3 september afscheid met een receptie in Nieuwspoort. Daar zal ook de nieuwe voorzitter worden voorgesteld. Voorafgaand aan deze afscheidsreceptie worden de resultaten van een uitgebreid onderzoek naar de nieuwsvoorziening in de regio gepresenteerd.

Geïnteresseerden kunnen zich zowel voor de afscheidsreceptie als de presentatie online aanmelden via persinnovatie.nl.

Geplaatst in:

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat van het Stimuleringsfonds voor de Pers. Telefoonnummer: 070 - 361 71 11 Email: info@svdp.nl

Stimuleringsfonds voor de Pers