Netflix eind 2013 naar Nederland

LOS GATOS, Californië, 19 juni 2013 - Netflix, Inc. komt vóór het einde van dit jaar naar Nederland met een breed aanbod aan tv-series en films voor een vast maandbedrag. Met meer dan 36 miljoen abonnees in veertig landen is Netflix de grootste aanbieder van internettelevisie ter wereld, goed voor ruim een miljard uur tv en film per maand.

Zodra Netflix beschikbaar is in Nederland, kunnen Nederlandse gebruikers van breedbandinternet zich op Netflix abonneren. Ze hebben dan altijd en overal toegang tot films en tv-series uit Hollywood, Nederland en de rest van de wereld op hun tv, tablet, telefoon of (game)computer. Het assortiment bestaat onder andere uit zeer positief ontvangen, exclusief voor Netflix geproduceerde series zoals House of Cards en Arrested Development.

Sinds Netflix in 2007 startte met services voor streaming video, heeft het bedrijf een revolutie veroorzaakt in de wereld van entertainment. Gebruikers kunnen met Netflix zelf bepalen hoe ze van entertainment willen genieten: ze kunnen films en tv-series afspelen, pauzeren en verder kijken op elk gewenst apparaat, zonder commercials of contractuele verplichtingen. Dankzij de unieke aanbevelingsfunctie van Netflix krijgt iedere abonnee een persoonlijke lijst met suggesties voor films en tv-series.

Als mensen geïnteresseerd zijn in een Nederlands Netflix-abonnement, kunnen ze zich op www.netflix.nl inschrijven. Ze worden dan per e-mail op de hoogte gesteld zodra Netflix van start gaat. Meer informatie over tarieven, content, geschikte apparaten en beschikbaarheid in Nederland wordt binnenkort bekendgemaakt.

Over Netflix
Netflix is de grootste aanbieder van internettelevisie ter wereld met meer dan 36 miljoen abonnees in 40 landen. Deze kijken per maand meer dan een miljard uur film en tv bekijken, waaronder exclusief voor Netflix geproduceerde series. Voor een vast, laag maandbedrag kunnen Netflix-abonnees altijd en overal onbeperkt films en tv-series kijken op vrijwel elk scherm met een internetverbinding. Gebruikers kunnen deze films en series afspelen, pauzeren en verder kijken zonder commercials of contractuele verplichtingen. Wilt u meer weten over hoe Netflix (NASDAQ: NFLX) vooroploopt met internettelevisie? Ga dan naar www.netflix.com.

Geplaatst in:

Noot voor de redactie, niet bestemd voor publicatie

Danielle Faas
Het PR Bureau