All-In Living voorziet PH-DRK van een compleet nieuw en uniek design

Sinds mei 2012 is All-In Aviation, de trotse eigenaar van de PH-DRK. All-In Aviation heeft er voor gekozen deze privéjet om te toveren tot een zeer bijzonder exemplaar binnen de vliegtuigbranche. All-In Aviation heeft dit project laten uitvoeren door het interieurarchitectenbureau All-In Living uit Haarlem. All-In Living heeft deze privéjet voorzien van een compleet vernieuw(en)d en uniek design, zowel in- als exterieur.

Een nieuw design voor een interieur van een businessjet is niet zo eenvoudig als het lijkt. Een goed design voor een kantoor of zorginstelling is al een vak, maar bij een businessjet heb je naast een goede match van sfeer, door kleur en materiaal, ook nog eens te maken met een zeer kleine ruimte waar alles in een mooie harmonie samen moet gaan. Het komt hierbij dus aan op het vinden van de goede balans in de details. Naast deze uitdagingen heb je ook nog eens te maken met de vele specifieke luchtvaart (veiligheids) eisen t.a.v. materialen, gewicht en toepasbaarheid, nog los van het gecertificeerd in- en uitbouwen van alle interieurdelen.

De PH-DRK is van het type Cessna Citation Excel. De DRK was voorzien van een standaard interieur, met notenhout en crème lederen stoelen. Na het besluit om de PH-DRK te transformeren van een oubollige, typisch Amerikaanse uitstraling naar een modern en strak design, begon deze uitdaging voor All-in Living pas echt. Luchtvaart, een nieuwe markt voor All-in Living. Al snel bleek dat deze markt vele beperkingen kent. Met het oog op een onderscheidend, uniek en modern exemplaar, bleek dit nogal een uitdaging. Na diverse experimenten met materialen en toepassingen, werd uiteindelijk een methode gevonden die aan alle eisen voldeed. All-In Living is er in geslaagd materialen toe te passen in deze privéjet die nooit eerder in een vliegtuig zijn gebruikt. De benadering en uitvoering van deze onorthodoxe interieur transformatie was uiteindelijk een groot succes vanuit technisch perspectief. All-in Living had nu de mogelijkheid om dit op een goede manier en met gevoel voor stijl te gaan toepassen in een vliegtuig interieur, en gebaseerd op de reacties van klanten en passagiers met groot succes.

Momenteel vliegt deze 'gem in the sky', die tevens wordt ingezet als businessjet passagiers rond in Europa, met als thuisbasis Schiphol Airport. Bij binnenkomst in deze jet wordt u gastvrij verwelkomt in een opmerkelijke ruimte van luxe en comfort. Het interieur is te omschrijven als stoer, strak en onconventioneel, maar zonder de warmte en huiselijkheid uit het oog te verliezen. Een vlucht met de PH-DRK geeft u met recht van spreken een onbeschrijflijk comfortabel gevoel.

All-in Living en Rijnmond Air Services hebben met dit project bewezen dat een businessjet interieur ombouw, van zeer hoge kwaliteit en uitstraling mogelijk is, zonder dat hier de gangbare, extreem hoge kosten aan verbonden moeten zijn.

Tevens heeft All-in Living de luxueuze uitstraling van het interieur ook aan de buitenzijde doorgevoerd. De externe styling is totaal vernieuwd en versterkt de ranke lijnen van deze privéjet. De toegepaste kleuren ijs blauw en antraciet zijn te omschrijven als 'striking', zonder de elegantie van deze privéjet te verliezen. Het is een gebalanceerd ontwerp waarbij de lengte en de snelheid van het toestel op de meest ultieme manier tot hun recht komen.

Benieuwd naar het deze privéjet, het interieur en de materialen die zijn toegepast?
Wij nodigen u daartoe graag uit op het persmoment van vrijdag 31 mei aanstaande, tussen 10:00 - 17:00 uur op Rotterdam Airport. De designers staan voor u klaar om alle ins and outs met u te delen.

Bent u geïnteresseerd of heeft u nog vragen en/of opmerkingen, dan vernemen wij deze graag van u. Neemt u daarvoor contact op met Britt van Engeland, telefoon: 023-7600655.

Uw RSVP zien wij graag tegemoet, u kunt deze zenden naar britt.van.engeland@allinliving.nl.

Geplaatst in:

Voor meer informatie of interviews kunt u contact opnemen met:

All-In Living
Naam: Merel Vriend