Kleding.nl lanceert Fashiola in Duitsland

Deze week heeft Kleding.nl haar eerste internationale zustersite gelanceerd. Met Fashiola.de kunnen vrijwel alle Duitse online kledingwinkels doorzocht worden. Fashiola is de internationale merknaam van de kledingzoekmachine, die vorig jaar met groot succes in Nederland gelanceerd werd.

Net als in Nederland groeit ook het aantal Duitse consumenten dat online aankopen doet enorm snel. Alleen al het afgelopen jaar nam de omzet uit handel met online goederen met 27% toe (naar een totaal van 27,6 miljard*). Kleding, elektronica en boeken zijn de meest gekochte online artikelen in Duitsland. Het aantal online shops groeit daardoor ook, wat het voor consumenten lastig maakt om de juiste leverancier te vinden. Voor Kleding.nl een belangrijke reden om de Duitse markt te betreden.

"Ook in Duitsland zijn er honderden, zo niet duizenden online kledingwinkels, wat het voor de consument lastig maakt om haar favoriete kledingstuk te vinden. Op Fashiola.de is het volledige online aanbod van merken, prijzen en beschikbare kleding te doorzoeken." Aldus directeur Peter Langenkamp. "We gebruiken een deel van de techniek van de Nederlandse kledingzoekmachine, maar hebben lokaal personeel in dienst genomen om in te kunnen spelen op de trends en ontwikkelingen van de Duitse markt."

In totaal zijn er bij de lancering van Fashiola.de meer dan 800.000 artikelen van ruim 80 webshops doorzoekbaar. Dit aanbod wordt nog dagelijks uitgebreid. De doelstelling is om van www.fashiola.de binnen 2 jaar het startpunt te maken voor het kopen van online kleding in Duitsland.

In Nederland werd in het eerste jaar ruim 7,5 miljoen omzet gegenereerd voor de aangesloten winkels. De verwachtingen van de lancering van Fashiola.de in Duitsland zijn dan ook groot; Er wordt voor 2013 een omzetgroei van tenminste 50% geprognotiseerd. Inmiddels worden ook de voorbereidingen getroffen voor uitbreiding naar Groot-Brittannië.

* Bundesverband des Deutschen Versandhandels (bvh)

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Lisa Panke
Tel: 0031 (0)548 760 295 of mail: lisa@fashiola.de