Renate Dorrestein spreekt Boosaardige Verhalen in voor 30-j. jubileum

Ter gelegenheid van haar dertigjarig jubileum als schrijfster, dat samenvalt met Het Jaar van het Voorlezen, brengt luisterboekenuitgever iam studios b.v. in Leiden onder de titel Boosaardige Verhalen op 22 april drie korte luisterverhalen van Renate Dorrestein uit, voorgelezen door de auteur zelf. Drie keer onvervalste Hollandse horror met humor - zoals alleen Dorrestein dat kan.

Producent Barnier Geerling: 'De verhalen duren ongeveer 25 minuten per stuk. Ideaal om tussendoor, in de trein of tijdens je pauze, te beluisteren. In die omvang bestaan er eigenlijk nog geen audio-downloads voor volwassenen. Dat en het feit dat ze per stuk nog geen euro kosten, maakt dat we hiermee iets heel nieuws bieden, voor Renates fans en voor iedereen die van korte verhalen houdt. Eigenlijk gek dat uitgerekend in Het Jaar van het Voorlezen nog niemand op die gedachte is gekomen.'

Renate Dorrestein was meteen enthousiast over het idee: 'Ik ben al jaren ambassadeur van het luisterboek en dit is echt een heel eigentijdse toevoeging. Kort, goedkoop en op iedere drager te downloaden.' Uit de verhalen die ze de afgelopen dertig jaar schreef, koos ze er drie met een thematische samenhang. 'Je zou kunnen zeggen dat het griezelige sprookjes voor volwassenen zijn.'

'Het meisje met de Bic-aanstekers', 'Suiker' en 'Blauwbaards bruiden' kunnen op www.luisterrijk.nl gezamenlijk worden gedownload voor Euro 2,99. In de landelijke Week van het Luisterboek (22 t/m 28 april) is één verhaal gratis en kost de complete set Boosaardige verhalen slechts Euro 1,99.

VPRO radio zendt van maandag 22 tot en met donderdag 25 april elke dag een deel van het verhaal 'Blauwbaards bruiden' in feuilletonvorm uit rond 15.40u.

Geplaatst in:

Meer info: Barnier Geerling, 071-5132565 of e-mail barnier@iam-studios.nl