Eppo Stripblad feliciteert Dick Matena

Op 24 april wordt Dick Matena 70 jaar. Reden voor het stripblad Eppo om de markante stripmaker, die bij het grote publiek doorbrak met zijn schitterende verstrippingen van literaire werken als De Avonden, Kaas en Kees de Jongen, uitgebreid in het april nummer te feliciteren. Ondanks dat Matena de pensioengerechtigde leeftijd allang voorbij is, staat zijn leven nog steeds in het teken van stripmaken. Zo schrijft hij op dit moment het scenario voor een nieuw deel uit de populaire reeks Storm, werkt hij aan de cover van het laatste Virl album en tekent hij de Bommel strip Heer Bommel en de Paskaart. Daarnaast heeft hij nog tal van projecten klaarliggen waaronder de verstripping van Turks Fruit en het eerste boek van De Kameleon. Zoals Matena het zelf zo mooi kan zeggen: "Ik hou van tekenen, dus dan kun je net zo goed bezig blijven."

Voor meer informatie neemt u contact op met hoofdredacteur Rob van Bavel, r.vanbavel@eppo.nu, tel: 06-51406637.

Don Lawrence Collection B.V.

Oosterhout