Life Length telomeren test (TAT) beschikbaar in Nederland

Madrid, 18 maart 2013 - Life Length (r), wereldwijd marktleider op het gebied van telomeren testen, maakt bekend dat het een samenwerkingscontract heeft afgesloten met het Nederlandse bedrijf Pregenius B.V.
Pregenius treedt op als commerciële partner en brengt de telomeren analyse technologie (TAT) naar de Nederlandse markt. Naast de commerciële activiteiten verzorgt Pregenius alle ondersteuning die nodig is om de test in het laboratorium van Life Length in Madrid te analyseren.

Volgens T. Stout en L.R.Paanakker, artsen verbonden aan Pregenius, zijn leefstijl, stress, erfelijkheid, omgevingsfactoren en voedingsgewoonten van invloed op de lengte van de telomeren en dus ons verouderingsproces. Het meten van kritisch verkorte telomeren en het vergelijken van de biologische leeftijd versus de kalender leeftijd kan mensen aanmoedigen om gezonde beslissingen te nemen die hun kwaliteit van leven kan verbeteren en hun levensduur kan verlengen.

Stephen J. Matlin, CEO van Life Length benadrukt: " we zijn verheugd onze test te kunnen aanbieden op de Nederlandse markt in samenwerking met Pregenius. We zijn ervan overtuigd dat deze test een standaard test wordt in de preventieve gezondheidszorg. Nederlandse artsen kunnen nu de telomeren test aanbieden in hun praktijk".

Matlin vervolgt, " Life Length meet de persoonlijke telomeer lengte met een grote nauwkeurigheid.
Tot op heden leveren alle andere pogingen telomeren te meten veel minder precieze resultaten en informatie op waardoor ze minder geschikt zijn. Het voordeel van de technologie van Life Length is dat er gekeken wordt naar het percentage verkorte telomeren dat verantwoordelijk is voor cel veroudering. Bij het ontstaan van veroudering en leeftijd gerelateerde aandoeningen is met name dit percentage van belang. De uitkomst van de test levert belangrijke informatie op voor een preventieve en gepersonaliseerde gezondheid strategie"

Pregenius biedt de TAT test ook aan met een aanvullend medisch consult.

Over Life Length;
Life Length is een lifestyle onderneming, opgericht in 2010 met als doel de TAT test van het 'Spanish National Cancer Research Centre' voor een breed publiek beschikbaar te stellen.
Life Length levert de test aan farmaceutische- en biotechnologische bedrijven voor hun R&D activiteiten en aan artsen en klinieken die de Telomeren test gebruiken als biologische leeftijdsmarker gerelateerd aan de algemene gezondheidstoestand. Life Length is wereldwijd de enige aanbieder van deze test. Tot de oprichters van Life Length behoren de Botin Foundation en Dr. Blasco verbonden aan het 'Spanish National Cancer Research Centre'. www.lifelength.com

Over Pregenius;
Pregenius is een initiatief van artsen en ondernemers met een vernieuwende kijk op preventie en gezondheid in een sterk veranderende wereld. Met behulp van betrouwbare DNA testen en medisch preventieve check-ups krijgen klanten inzicht in de persoonlijke gezondheidsstatus, de routekaart naar een gezonde leefstijl. Pregenius biedt een volledig pakket opgebouwd uit losse modules: Mijn Genen, Mijn Scans, Mijn Coach en nu ook Mijn Telomeren. Pregenius levert haar diensten aan artsen, klinieken en instanties die preventie hoog in het vaandel dragen.

Foto bijschrift: Stephen Matlin, CEO, Life Length in the lab

Geplaatst in: