Grote telefoon Centraal Beheer krijgt opvolger

Centraal Beheer Achmea schrijft een publiekswedstrijd uit voor een nieuw beeldbepalend 'Even Apeldoorn Bellen' object dat plaats krijgt voor het hoofdkantoor van de verzekeraar in Apeldoorn. Tot vorige maand stond de herkenbare reusachtige telefoon nog symbool voor het bedrijf en de reclamecampagne 'Even Apeldoorn bellen'.

De verzekeraar vindt dat het ouderwetse grijze apparaat de aansluiting mist met de huidige generatie en het huidige Centraal Beheer en roept iedereen op ideeën in te sturen voor een nieuw in het oog springend object. Centraal Beheer Achmea zoekt een fysieke uiting van de 'Even Apeldoorn Bellen'-campagne. De uiting moet bij de verzekeraar passen; deskundig, sympathiek en met een knipoog.

"Voor inwoners van Apeldoorn was de karakteristieke telefoon een herkenningspunt van de stad. Jarenlang symboliseerde de telefoon de 'Even Apeldoorn bellen'-campagne. Nu is het tijd voor iets nieuws," aldus Rob Becker, directievoorzitter van Centraal Beheer Achmea. "Wij zoeken een symbool dat past bij de huidige tijd en bij ons bedrijf dat in beweging is en continu moet innoveren om voorop te blijven lopen. We zoeken geen nieuwe telefoon, maar een fysieke uiting van de 'Even Apeldoorn Bellen..' en Centraal Beheer- beleving. Sympathiek en met een knipoog."

Telefoon verhuist naar parkeerterrein
De reusachtige telefoon van het type Ericsson T-65/TDK was 24 jaar lang een beeldbepalend object van de verzekeraar in Apeldoorn en stond symbool voor 'Even Apeldoorn Bellen'. Het toestel staat in het Guiness Book of Records te boek als de grootst werkende telefoon. Het apparaat met een doorsnede van 5 meter werd eind 2012 verplaatst naar het parkeerterrein van Centraal Beheer Achmea.

Ideeënwedstrijd voor nieuw symbool
Ter vervanging van de grote telefoon roept Centraal Beheer Achmea iedereen op een eigen creatief idee in te sturen in beeld of tekst. Een vakkundige jury selecteert en toetst de ideeën op creativiteit, symbolische waarde en haalbaarheid. Uit de inzendingen kiest de jury één idee dat in overleg met de bedenker wordt uitgewerkt tot dé nieuwe blikvanger voor Centraal Beheer Achmea in Apeldoorn.
Bekijk de actiesite www.centraalbeheer.nl/blikvanger voor meer informatie.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Viola Teepe
Woordvoerder Centraal Beheer Achmea