Nederlandse startup Leapfrog heeft 1000ste 3D Printer verkocht

ALPHEN A/D RIJN - Leapfrog is in Maart 2012 opgezet door drie jonge ondernemers van de TU Delft. De startup heeft inmiddels de 1000ste 3D printer verkocht en maakt wereldwijd furore met haar betaalbare 3D Printers.

De 3D Printers van Leapfrog vliegen de deur uit, vooral uit de USA is veel interesse. Ook is er in een korte tijd een wereldwijd distributie netwerk opgebouwd, van Argentinie tot Australie. De 1000ste printer is echter gewoon in Nederland verkocht.

De focus van Leapfrog is gericht op het neerzetten van een product met een groot print oppervlak, een strak design en tegelijkertijd een betaalbaar product. Het bedrijf biedt met de Creatr een printer aan die kant-en-klaar geleverd wordt en waarmee het mogelijk is om binnen 30 minuten na ontvangst te printen. Tevens kan de Creatr meer dan 2 keer zo groot printen als de concurrentie.

Er wordt minder dan een jaar na aanvang al met de grote namen in de 3D Print industrie geconcureerd. Naast de Creatr brengt Leapfrog in februari 2013 de professionele 3D printer 'Xeed' op de markt om zo meerdere markten te kunnen bedienen.

De Xeed maakt als eerste 3D Printer draadloos 3D printen mogelijk en heeft daarnaast een groot print oppervlak en een geminimaliseerde laagdikte. Deze printer is standaard uitgerust met twee extruder koppen, waardoor er in twee kleuren of met een oplosbaar steunmateriaal geprint kan worden.

Geplaatst in:

Contactpersoon: