Today's Brokers verhoogt dienstverlening online

Amsterdam, 13 oktober 2012 - Today's Brokers is een internetbroker die vooral bekend staat als prijsvechter. De broker voegt deze maand echter verschillende functionaliteiten toe aan haar beide handelsplatformen Pro en Comfort. Aan Comfort wordt de technische analyse AEX Trend Index (ATI) toegevoegd. Tegelijkertijd wordt Pro voorzien van het Mosaic systeem. Met deze aanpassingen aan beide handelsplatformen breidt Today's haar dienstverlening aan de belegger online verder uit.

"Als een van de goedkoopste brokers zien we dat de brokermarkt al lange tijd niet meer gaat over de prijs alleen. De belegger wil koersen, nieuws, tips en handelsmogelijkheden. Juist daarom zijn we steeds op zoek naar innovatieve info voor de belegger", aldus Cees Smit, CEO van Today's Groep.
Het unieke handelsplatform Comfort van Today's Brokers biedt sinds kort wekelijks de technische analyse (TA Indicator) aan. Deze analyse - ook bekend als de AEX Trend Index (ATI) - is ontwikkeld door Keyword Info Systems en ABM Financial News en geeft elke vrijdag een procentuele mutatie variërend tussen de 0 en 100 die een indruk geeft van de algemene stijgende of dalende trend van de AEX. De toevoeging van de ATI aan Today's Comfort zorgt ervoor dat het innovatieve handelsplatform een unieke tool is en blijft.

De ATI geeft het percentage aan van deelnemende aandelenfondsen binnen de AEX dat noteert boven het 40-weeks voortschrijdend gemiddelde. Staat de index op 0 procent dan betekent dit dat alle fondsen uit de AEX in een downtrend zitten ten opzichte van het 40-weeks voortschrijdend gemiddelde. Bij 50 procent houden de fondsen in de index elkaar in evenwicht en bij 100 procent zijn alle fondsen in een uptrend. De ATI stond afgelopen vrijdag 7 oktober op 42 procent. Een indexstand van 42 procent betekent dat 11 van de 25 fondsen uit de AEX onder hun 40 weeks voortschrijdend gemiddelde (VG40) bewegen. Met deze tool in het handelsplatform Comfort biedt Today's Brokers beleggers de mogelijkheid te beslissen op basis van langetermijn-trends.

Merwin Bisseling van ABM Financial News meent dat de ATI een extra tool is voor beleggers om hun portefeuille te bewaken. "De index kan tijdig waarschuwen voor omslagen waarop beleggers hun strategie kunnen bijsturen."

Als toevoeging van haar professionele handelsplatform Today's Pro wordt Mosaic gelanceerd. Voordeel van Mosaic is dat het een flexibel in te richten systeem is. Het systeem maakt in één beeldscherm alle beschikbare informatie toegankelijk. Mosaic combineert marktgegevens, orderinvoer en rekeningbeheer in een gemakkelijk aanpasbare werkomgeving. Zo legt Today's de lat hoog voor het Binck 360 platform wat onlangs is gelanceerd.

Geplaatst in:

VOOR REDACTIE, niet ter publicatie